اسماعیل عابدیان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : مهم ترین مشکل این واحدهای تولیدی معرفی شده به کارگروه رونق تولید استان سمنان مربوط به امور زیر بنایی، مالیاتی، تامین اجتماعی و بانکی بوده است.
وی خاطرنشان کرد : در سال های اخیر 156 واحد صنعتی در این شهرستان پروانه بهره برداری گرفتند که از این تعداد، 102 واحد فعال و نیمه فعال و 44 واحد به طور کامل تعطیل هستند.
وی اظهارداشت : تاکنون 120 میلیارد تومان سرمایه گذاری راکد در بخش صنعت و تولید دامغان شناسایی شده است که مربوط به واحدهای صنعتی و تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل است.
وی به روز نبودن تکنولوژی، رکود و فروش نرفتن محصولات ، کمبود نقدینگی و افزایش نرخ دریافت تسهیلات و انرژی را از جمله مهم ترین عامل رکود سرمایه توسط واحدهای صنعتی و تولیدی دامغان برشمرد و گفت : به همین علت تاکنون 800 کارگر دامغانی بیکار شده اند.
رئیس صنعت ، معدن و تجارت شهرستان سمنان تصریح کرد : هشت درصد پروانه‌های بهره‌برداری استان سمنان در بخش صنعت، متعلق به دامغان است و هم اکنون یک هزار و 140 کارگر در واحدهای صنعتی شهرستان اشتغال دارند.
به گفته وی در صورت فعالیت همه واحدهای صنعتی شهرستان دامغان ، سه هزار 737 نفر مشغول به کار خواهند شد.
عابدیان به وجود 129 واحد معدنی در دامغان اشاره و تصریح کرد : 25 نوع ماده معدنی شامل، زغال‌سنگ، خاک صنعتی نسوز، سیلیس، باریت، بنتونیت، روی و سرب در این شهرستان وجود دارد که در واقع، 24 درصد واحدهای معدنی استان سمنان را شامل می شود.
وی با بیان این که تاکنون 55 میلیارد تومان در بخش معدن دامغان سرمایه گذاری شده است ، گفت : هم اکنون یک هزار و 350 نفر در بخش معدن این شهرستان مشغول به کار هستند.
در استان سمنان یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6026/
خبرنگار: میثم اسماعیلی** انتشار : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.