به گزارش ایرنا، سید حبیب الله میر ابوالحسنی روز یکشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از سالن همایش های پژوهش سرای دانش اموزی شاهرود در گفت وگو با ایرنا ، افزود: شیوه اجرای طرح های آموزشی شهرستان شاهرود در چند سال گذشته با تغییراتی همراه بوده به گونه ای که در عین اولویت بخشی به مدارس، درآمدزایی این طرح ها نیز مد نظر قرار گرفه است.
وی با بیان اینکه شاهرود نخستین شهرستان کشور دارای پنج مرکز رفاهی ویژه فرهنگیان است، اضافه کرد: خواسته خیران برای ساخت این مراکز در درجه نخست خدمت رسانی به زائران امام هشتم (ع) و پس از آن درآمدزایی برای آموزش و پرورش شهرستان بوده است.
مدیر پیشین آموزش و پرورش شهرستان شاهرود تاکید کرد: یک ریال از مبلغ جذب شده از خیران نمی تواند در جای دیگری خرج شود و مسوولیت شرعی و قانونی آن بر گردن مجموعه آموزش و پرورش است.
میرابوالحسنی همچنین از بزرگ ترین خیر شهرستان شاهرود یاد کرد و گفت: مرحومه مینو خواجه همواره توجه بسیاری به تعلیم و تربیت داشتند به گونه ای که ملک خود را به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان به آموزش و پرورش اهدا کردند.
وی تاکید کرد: برای زنده نگه داشتن یاد این بانوی نیکوکار می توان مرکزی را به نام ایشان نام گذاری کرد.
معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز با اشاره به رشد چشمگیر مشارکت خیران در دولت تدبیر و امید، بیان کرد: این افزایش مشارکت ناشی از فضای ایجاد شده توسط دولت برای مشارکت مردمی و اعتماد مردم به دولت است.
عبدالرضا محمودی اضافه کرد: استان سمنان به دلیل تدین مردم و علاقه آنان به امر تعلیم و تربیت در این مورد پیشرفت خوبی داشته است.
وی همچنین تاکید کرد: تمام وقف های خیران برای هر شهرستان تنها همانجا هزینه می شود و مدیریت آموزش و پرورش فقط بر بهینه سازی هزینه ها نظارت می کند.
شهرستان شاهرود26 هزار دانش آموز دارد که در 170 آموزشگاه تحصیل می کنند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.