به گزارش ایرنا، عباس دانایی روز یکشنبه در دومین نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان سمنان در فرمانداری، افزود: تاکنون 2 هزار و 905 نفر از دانش‌آموختگان دانشگاهی استان سمنان در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به این که سهم استان سمنان از طرح کارورزی یک هزار و 890 دانش‌آموخته است بیان داشت: 15 هزار نفر مازاد بر ظرفیت در کشور برای طرح کارورزی دانش آموختگان در نظر گرفته شده که با احتساب آن، سهم استان سمنان چشمگیر می شود.
دانایی تصریح کرد: کمک هزینه آموزشی در طرح کارورزی در مقطع تحصیلی کاردانی 270 هزار تومان، در کارشناسی 310 هزار تومان و در کارشناسی ارشد و در دکتری 350 هزار تومان در نظر گرفته شده است.
فرماندار سمنان، دوره های کارورزی دانش‌آموختگان را چهار تا 6 ماه و در مناطق محروم تا 9 ماه دانست و یاد آور شد: بنگاه های اقتصادی و شرکت های پذیرنده کارورز به ازای هر سه نفر شاغل در این واحدها یک کاروز و در شرکت های دانش بنیان و واحدهای کشاورزی به ازای هر 2 نفر شاغل یک نفر کارورز ظرفیت پذیرش دارند.
وی، افزایش میزان اشتغال‌پذیری نیروی کار و دانش‌آموختگان دانشگاهی را از دستاوردهای طرح کارورزی برشمرد و گفت: ارتقای مهارت، انتقال دانش عملی به دانش آموختگان از دیگر اهداف است.
فرماندار سمنان بیان داشت: همه بنگاه های اقتصادی فعال در بخش خصوصی یا تعاونی که دارای مجوز از دستگاه‌های اجرایی هستند می توانند نسبت به جذب کارورز اقدام کنند.
داشتن حداکثر 27 سال سن برای مقطع تحصیلی کاردانی، 30 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی و 33 سال برای مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری از جمله شرایط متقاضیان کارورزی است.
در این نشست علی نوریان سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سمنان و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، و صاحبان واحد های، کارفرمایان حضور داشتند و در مواردی از جمله نحوه ثبت نام کارفرمایان برای جذب کارورز ، مدت دوره و معافیت های مالیاتی تبادل نظر شد.
65 درصد جمعیت استان سمنان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی است و سهم اشتغال استان در بخش خدمات حدود 48 درصد، در بخش صنعت و معدن حدود 37 درصد و در کشاورزی حدود 15 درصد است.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و هزار و 700 واحد صنعتی و تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد.
7344/6103 خبرنگار: امیر حسین کاشی منش ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.