بهروز اسودی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در سال 92 بیش از 45 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی استان غیرفعال و نیمه فعال بود که با درایت دولت یازدهم، امید برای افزایش اشتغال به سمنان بازگشت.
وی اظهارداشت: دولت یازدهم در سال 95 در حالی بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت کرد که تعدادی از بانک ها فراتر از ظرفیت اعطای تسهیلات، اعتبار هزینه کردند که باید به دلیل این همکاری ارزشمند بانک های عامل سمنان، قدردان مدیران آن ها بود.
وی تصریح کرد : در بخش صنعت و معدن سمنان، هنوز مشکلات زیادی به جا مانده است اما بیش از 70درصد راه برای برای رسیدن به ثبات اقتصادی در صنعت استان پیموده شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد : صاحبان واحدهای صنعتی استان در سال های 91 و 92 شرایط بحرانی را سپری کردند که با ارایه تسهیلات بانکی گلبانک رونق اقتصادی در سمنان در سال 95 طنین انداز شد.
وی تصریح کرد : فقط در چهار ماه گذشته بیش از 70 واحد صنعتی و تولیدی استان به ارزش 35 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند و بخش قابل توجهی از مشکلات بیمه و مالیاتی واحدهای صنعتی نیمه فعال استان در کارگروهای تخصصی تسهیل و رفع موانع تولید رسیدگی شد.
اسودی ادامه داد : دولت دوازدهم با تجربه اندوزی نسبت به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی کشور در نیمه دوم سال 96 قدم های موثری را برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در سمنان بر می دارد.
نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان 39.4 درصد در سال 95 و سهم شاغلان در بخش های مختلف اقتصادی در بخش خدمات بیش از 49 درصد، در بخش صنعت و معدن بیش درصد و در کشاورزی بیش از 18 درصد بوده است.
این استان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر کرد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
سال گذشته بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.