به گزارش ایرنا، رحمت اله مه آبادی روز شنبه در حاشیه بازدید از فرودگاه سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ضرورت ایجاد فرودگاه در مرکز استان سمنان احصاء و تلاش های فراوانی در این ارتباط صورت گرفته و تاکنون پیشرفت فیزیکی خوبی نیز داشته است.
وی با بیان این که در زمان حاضر عمده زیر ساخت ها در این فرودگاه فراهم و بقیه در دست اجراست، تصریح کرد: اکنون باند این فرودگاه نیز آماده و دیگر تجهیزات برای تردد مسافران وارد فرودگاه شده است.
مه آبادی با اشاره به فراهم شدن فرصت چند ماهه برای هماهنگی با خطوط هوایی، اظهار کرد: در زمان حاضر در تلاش هستیم تا با همکاری مسوولان استان ترمینال موقت فرودگاه را ایجاد کنیم و پیش بینی و برآورد کارشناسان این است که اولین پرواز مسافربری از این فرودگاه تا 6 ماه آینده انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور گفت : دولت یازدهم توجه ویژه ای به صنعت فرودگاهی، حمل و نقل هوایی و نوسازی ناوگان داشته است، افزود: اقدامات خوبی در این دولت در فرودگاه های همه استان ها انجام شده و اعتبارات خوبی هم اختصاص یافته است.
مه آبادی ادامه داد : دولت تدبیر و امید برای فرودگاه سمنان نیز اعتبار خوبی اختصاص داده و در حال اجراست.
مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی کشور روز شنبه با سفر به سمنان از روند تکمیل و توسعه فرودگاه این شهر بازدید و در نشستی با حضور مدیران و مسوولان استان و شهرستان، مسایل تکمیل فرودگاه و توسعه آن را مورد بررسی قرار داد.
به گزارش ایرنا، طرح بهسازی توسعه عوامل پروازی فرودگاه سمنان با هزینه 170میلیارد ریال اعتبار دولتی در سفر استانی دکتر روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران و کاروان تدبیر و امید که در 17 فروردین ماه امسال انجام شد، به بهره برداری رسید.
فرودگاه سمنان در 10 کیلومتری جاده سمنان- مشهد گرفته است، فاصله فرودگاه سمنان از ورودی شرقی شهر سمنان، در حدود 6 کیلومتری و از مرکز شهر سمنان در فاصله تقریبی هشت کیلومتری واقع شده است.
سابقه تاسیس این فرودگاه به سال 1355 برمی گردد که به صورت یک باند نیمه احداث شکل گرفت، تا سال 1375 که بهسازی آن دوباره انجام شد.
خبرنگار : علیرضا عربی **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.