گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: ارتباط با کشورهای بزرگ دنیا از طریق قراردادهای بزرگ اقتصادی، مسیر استفاده ایران را از فناوری را باز می کند و موجب پیشرفت ایران می شود.
وی تاکید کرد: نظام بانکی ایران باید اصلاح شود و در کنار اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، باید شفاف سازی صورت گیرد و برای این منظور در بودجه 96 و در برنامه ششم توسعه برنامه ریزی های خوبی در این زمینه انجام شده است.
وی، با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا و ارز در کشور، گفت: باید برنامه ریزی دقیق و علمی برای مبارزه با انواع تخلفات به ویژه در زمینه قاچاق کالا و ارز انجام شود.
همتی تاکید کرد: قبح کار خلاف در زمینه های مختلف در بین مردم هنوز نهادینه نشده است و مردم به راحتی کالای قاچاق می‌خرند و باید این فرهنگسازی در جامعه نهادینه شود که تخلف آسیب‌رسان است و باید به شدت با آن برخورد شود.
وی با بیان این که خطرپذیری برای سرمایه گذاری در ایران بسیار بالا است، افزود: ایجاد آرامش برای سرمایه گذاری، ترغیب آن ها به این امر ، استانداردسازی کالاها و مبارزه جدی با فساد اداری باید در دستور کار قرار گیرد.
نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید در کشور ثبات و آرامش به وجود بیاید زیرا قاچاق در فضای ناآرام و ناامن زمینه رشد پیدا می کند.
وی اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسیده است که کشور باید به ثبات همه جانبه در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برسد و دشمنان به دنبال ایجاد بی ثباتی در کشور هستند.
در این نشست با حضور سید علیرضا گلستانی زاده، معاون برنامه ریزی نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، محمدرضا خباز استاندار سمنان، معاونان استانداری سمنان و فرمانداران شهرستان های استان مقرر شد تا دستگاه های اجرایی قوانین مزاحم در زمینه قاچاق کالا را ظرف 10 روز شناسایی و ارایه کنند و همچنین کلیه دستگاه های اجرایی گزارش ماهیانه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون ارایه کنند.
در دولت تدبیر و امید، واردات 40 درصد کاهش یافت و درآمدهای گمرک از محل حقوق ورودی در سال 95 نسبت به سال 92 حدود 150 درصد رشد داشت و قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12.6 میلیارد تومان در سال 95 به میزان 50 درصد کاهش یافت.
در دولت یازدهم حجم کشفیات قاچاق نسبت به کل قاچاق از یک درصد در سال 92 به حدود 30 درصد در سال 95 افزایش یافت، انهدام کالاهای کشف شده قاچاق در سال 95 نسبت به سال 94 در کشور 359 درصد افزایش یافته است.
در سه ماه اول سال96، کشف کالای قاچاق استان سمنان با رشد 13 درصدی به سه میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.