به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) افزود: سخنرانان نباید از تریبون های خود برای راه اندازی تفرقه و ایجاد کینه استفاده کنند و آن ها با توجه به سخنان مقام معظم رهبری وظیفه دارند که از این فرصت برای فرهنگسازی در زمینه خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی استفاده کنند.
وی با اشاره به دوازهم تیر، سالروز صدور فرمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی رهبر معظم انقلاب، ادامه داد: همه باید سخنان رهبری را به طور کامل اجرا کنند و تبلیغات هوشمندانه و همه جانبه برای خرید کالای ایرانی و جلوگیری از ورود قاچاق کالا انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: گسترش قاچاق پدیده مخربی است که به تولید و تجارت داخلی ضربه می زند و باید با این موضوع جدی برخورد شود و به گفته رهبر معظم انقلاب مبارزه با این امر واجب است.
خباز تاکید کرد: کشور باید طوری شود که ورود کالای قاچاق برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی نداشته باشد و با آن ها برخورد جدی و قاطعانه صورت گیرد و به نوعی قاچاق کالا در ایران باید خطرپذیری بالایی داشته باشد.
وی با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید برای کاهش قاچاق کالا و ارز گفت: در سال 84 قاچاق کالا و ارز 6 میلیارد دلار بود، این میزان در سال 92 به حدود 25 میلیارد دلار رسید که با تلاش های قاطع دولت یازدهم، به 12.6 میلیارد دلار کاهش یافت.
استاندار سمنان افزود: وجود 800 اسکله غیر مجاز و بیش از 10 هزار شناور بدون مالک زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست و این مشکل باید با تلاش ها و برنامه ریزی توسط دولت دوازدهم و مجلس شورای اسلامی رفع شود .
در این نشست با حضور سید علیرضا گلستانی زاده، معاون برنامه ریزی نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، احمدهمتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، معاونان استانداری سمنان و فرمانداران شهرستان های استان، مقرر شد تا دستگاه های اجرایی قوانین مزاحم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را ظرف 10 روز شناسایی و ارایه کنند و همچنین کلیه دستگاه های اجرایی گزارش ماهیانه در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون ارایه کنند.
در دولت تدبیر و امید، واردات 40 درصد کاهش یافت و درآمدهای گمرک از محل حقوق ورودی در سال 95 نسبت به سال 92 حدود 150 درصد رشد داشت و قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12.6 میلیارد تومان در سال 95 به میزان 50 درصد کاهش یافت.
در دولت یازدهم حجم کشفیات قاچاق نسبت به کل قاچاق از یک درصد در سال 92 به حدود 30 درصد در سال 95 افزایش یافت، انهدام کالاهای کشف شده قاچاق در سال 95 به ارزش 67.3 میلیارد تومان نسبت به سال 94 به ارزش 15 میلیارد تومان در کشور 359 درصد افزایش یافته است.
در سه ماه اول سال96، کشف کالای قاچاق استان سمنان با رشد 13 درصدی به سه میلیارد و 600 میلیون تومان رسید.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.