به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود در حسینیه اعظم قلعه این شهر، افزود : همانطور که به قرآن و مسایل مختلف فرهنگی و هنری توجه شده و دستگاه متولی و بودجه داریم باید به امر به معروف و نهی از منکر هم توجه ویژه شود.
وی با بیان اینکه مردم ایران در حادثه خونین مسجد گوهرشاد شهدایی را برای حفظ حجاب و عفاف تقدیم کردند ،ادامه داد: اگر عفاف در جامعه لطمه ببیند همه چیز و همگان صدمه خواهند دید.
امینی افزود : ایرانیان از دیر باز به حفظ حجاب و عفاف فردی و اجتماعی حساس بوده اند به طوری که یکی از افتخارات این مردم محسوب می شود .
وی تاکید کرد : همگان باید مراقب نفوذ دشمنان در امور فرهنگی ،اقتصادی ،سیاسی و اجتماعی باشند ، همان گونه که این موضوع یکی از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب است .
امام جمعه شاهرود به برگزاری گردهمایی منافقین در فرانسه اشاره کرد و گفت : در امضای قردادهای مهم اقتصادی با شرکت های اروپایی باید حساسیت بیشتری به خرج داده شود .
خطیب جمعه شاهرود افزود: دنیا فرانسه را کشوری آزاد می داند در صورتی که در باره هولوکاست و حجاب و عفاف نمی توان آزادانه اظهار عقیده کرد.
امینی تاکید کرد: همانطور که از سربازان دیپلماسی کشور تقدیر و دفاع می کنیم آنها نیز باید در مواقع لزوم با قاطعیت با دشمنان برخورد کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش قوه قضاییه را از ارکان نظام برشمرد که خدمات ارزنده فراوانی به مردم و کشور ارائه داده است.
امام جمعه شاهرودگفت : قوه قضاییه حافظ و ضامن امنیت در کشور است و برخورد قاطع با قانون شکنان و هنجار شکنان و سالم سازی درونی این قوه باید همیشه در نظر باشد.
خطیب جمعه شاهرود آزادی موصل از دست داعش را مرهون سه عامل فتوای مرجعیت شیعه ،نیروهای بسیج مردمی عراق و مشاوره های ایران اسلامی دانست و تاکید کرد:دشمنان همیشه قصد صدمه زدن به این سه عنصر مهم دارند.
امینی با بیان این که ، روز 21 تیرماه روزفرهنگ پهلوانی نام گذاری شده ،گفت: هرچند که تمامی ورزش ها خوب هستند ، اما ورزش پهلوانی در ایران ریشه کهن دارد.
قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود علی اکبریان رئیس دادگستری شاهرود گزارش کوتاهی از عملکرد یکساله دستگاه قضایی در شهرستان شاهرود ارائه کرد .
7358/6167 خبرنگار : سرو ش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.