سید محمد رضا هاشمی پنجشنبه شب درپنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام درسالن شهید چمران این شهر نمونه گردشگری افزود:بیش از 30 گونه متفاوت از زردآلو در سطح سه هزار و 800 هکتار از باغ های بسطام و شهرستان شاهرود تولید می شود.
وی تاکید کرد: زردآلو های معروفی چون جهانگیری ،رجبعلی و نصیری از نمونه های تولید شده در باغ های منطقه بسطام به حساب می آیند.
وی ادامه داد: سالانه بیش از 40 هزارتن زردآلو در شهرستان شاهرود و به ویژه منطقه بسطام تولید می شود .
فرماندار شاهرودگفت:با توجه به سرما زدگی امسال پیش بینی می شود که این مقدار با کاهش 50 درصدی به 20 هزار تن برسد.
وی با اشاره به فراهم شدن مقدمات ایجاد مرز هوایی در شاهرود تاکید کرد: این مهم باعث تحول در اقتصاد منطقه،گسترش صادرات و به ویژه محصولات باغی و زراعی به صورت تازه خوری به کشور های منطقه آسیای میانه و کشور های حاشیه خلیج فارس خواهد شد.
هاشمی افزود :برپایی دفتر نمایندگی گمرک در شاهرود هم که با پیگیری مسئولان به انجام رسید گام مهمی در کاهش تردد به مرکز استان و تسهیل در امر صادرات شده است.
وی یاد آور شد ،نخستین بار در سال 94، محصول زردآلوی بسطام شهرستان شاهرود به مالزی و انگور شاهرود نیز به عربستان صادر شد.
وی ادامه داد : از محل اعتبارات تملک دارایی در بودجه امسال یک میلیارد تومان برای تسریع در ساماندهی امور فرودگاه شاهرود برنامه ریزی شده است تا در امر صادرات از این فرودگاه گشایشی انجام شود .
پنجمین جشنواره گردشگری زردآلوی بسطام با همکاری شهرداری و شورای شهر نمونه گردشگری بسطام ،اداره میراث فرهنگی،جهاد کشاورزی و فرمانداری شهرستان شاهرود، 15 تا 17 تیر ماه امسال در سالن شهید چمران این شهر برپاست.
شهرستان شاهرود قطب تولید محصولات کشاورزی استان سمنان است بطوری که براساس آمار اعلام شده، 48درصد محصولات کشاورزی استان دراین شهرستان تولید می شود.
همچنین شهرستان شاهرود 34 درصد محصولات دامی،37درصد گوشت قرمز و سفید و36درصد شیر گاو تولیدی استان سمنان را به خود اختصاص داده است.
این شهرستان در تولید محصولات باغی هم جایگاه برتری دارد.
انواع زرد آلو و انگور از مهم ترین محصولات باغی این شهرستان هستند که بخش مهمی از این تولیدات، امسال به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر شد.
شاهرود دارای 270 واحد صنعتی نیز است که برخی از آنها مانند سیمان شاهرود، شرکت سیم و کابل مغان و شرکت توربو ژنراتور از واحدهای تولیدی و صنعتی مهم کشور به حساب می آیند.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.