آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اگر اقتصاد کشور به منابع داخلی معطوف باشد جریان سازی های بین المللی نمی تواند اقتصاد کشور را تضعیف کند و مدیران ارشد در رونق بخشی اقتصاد کشور فعالیت مستمری داشته باشند.
وی اظهارداشت : نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی با تلاش های بی وقفه دولت مؤثر است و استانداری سمنان با ارائه گزارش های ماهانه مهم دستاورد اقتصاد مقاومتی را در سال 96 برای مردم باز گو کنند.
امام جمعه سمنان اضافه کرد : قاچاق کالا می تواند، زمینه بیکاری جوانان کشور را فراهم کند و دولت با برنامه قانونی از افزایش این پدیده نامبارک جلوگیری کند.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار صنایع کوچک در افزایش اشتغال استان یادآورشد : احیاء صنایع کوچک و متوسط استان و رفع موانع پیش روی آن می تواند به افزایش تولید و رونق اقتصادی در استان سمنان کمک کند.
وی بیان داشت : ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی مردم نیازمند هم افزایی و همکاری مسئولان استانی است و سمنان دارای امتیازات، ظرفیت های بسیار مناسبی است اما از کم آبی رنج می برد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که تحقق شعار امسال باید تا پایان سال عملیاتی شود گفت : رضایت مردم برای رفع مشکلات کشور مهم ترین جهاد برای پیشرفت و سربلندی کشور است.
حدود یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان سمنان فعالیت دارند که از این تعداد حدود 600 واحد به دلایل مشکلات متعدد غیرفعال است و بقیه واحدها با میانگین بهره وری متوسط 37 درصد کار می کنند.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.