سروش هاشمی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: کار ساخت این مخزن به صورت اضطراری و با توجه به نبود مخزن امن آثار تاریخی در این شهرستان آغاز شده است.
وی بابیان این که این مخزن که برای اولین بار در شاهرود ساخته می شود، ادامه داد: این مخزن دومین مخزن امن آثار تاریخی استان سمنان است.
هاشمی، هزینه ساخت این مخزن را بالغ بر350 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این هزینه‌ها شامل نصب سامانه‌های حفاظتی، امنیتی، قفسه و محلی امن برای نگهداری آثار تاریخی است.
مسوول موزه‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به برنامه میراث فرهنگی برای راه اندازی موزه جدید در شاهرود افزود: راه اندازی موزه جدید حداقل به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و این میزان از اعتبارات اداره کل فراتر است.
ساختمان موزه شاهرود در سالهای 1306-1307 به عنوان بلدیه بنا شده است، این بنا به شماره 1888 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، زیر بنای ساختمان فوق حدود 468 متر مربع بوده و در 2 طبقه طراحی شده است .
این بنا پس از مرمت و احیاء در اسفند ماه سال 1367 برای بازدید و استفاده پژوهشگران شروع به فعالیت کرده است، موزه شاهرود دارای گنجینه آثار تاریخی و فرهنگی، باستان شناسی و مردم شناسی است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.