به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: در سال 92 در استان سمنان 800 تن، در سال 93 یک تن و 800 کیلوگرم در سال 94 حدود 6 تن و در سال 95 حدود هفت تن مواد مخدر در استان سمنان کشف شده است.
وی تاکید کرد: مبارزه با مواد مخدر باید جدی تر از همیشه انجام شود و امروزه روش های مقابله نیز تغییر کرده است و به این منظور طرح مبارزه با مواد مخدر به صورت محله‌محور در استان سمنان انجام می شود.
خباز با بیان این که کار مقابله با موادمخدر باید مردمی شود، افزود: هر زمان که کار به مردم واگذار شده است ، آن ها به بهترین نحو آن را انجام داده اند و مسوولان نیز باید کار را به مردم واگذار کنند و بر فعالیت آن ها نظارت داشته باشند و آن ها را حمایت کنند.
وی بیان داشت: همانند خیرین مدرسه ساز، خیرین مبارزه با مواد مخدر نیز باید فعال شود تا مردم نیز وارد صحنه شوند و برای مبارزه با این بلای خانمان سوز تلاش کنند زیرا زمانی که فضا آلوده شود هیچ‌کس مصون نخواهد ماند.
وی، با تشبیه مواد مخدر به زلزله خاموش برای جامعه، افزود: سه هزار و 800 ایرانی از اول انقلاب تا کنون در راه مبارزه با مواد مخدر جان خود را از دست داده اند، از سویی دیگر جوامعی که ادعای حامی حقوق بشر بودن دارند به دنبال سودجویی از این امر هستند.
استاندار سمنان تاکید کرد: مواد مخدر جزو اولین آسیب های اجتماعی در ایران و مهم ترین بحران در جهان است و باید اطلاع رسانی لازم برای پیشگیری از این موضوع انجام شود.
این نشست در حضور سردار اسدالله هادی نژاد معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، محمود قنبری معاون استانداری و شماری از مسوولان استانی برگزار شد و مباحثی مانند پیشگیری از اعتیاد، افزایش کشت مواد مخدر در افغانستان و لزوم جلوگیری از ورود آن مطرح شد.
همچنین 20 تن انواع مواد مخدرغیردارویی امروز، چهارشنبه در قالب همایش پیاده‌روی خانوادگی با حضور جمعی از مسوولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان سمنان در جاده سلامت این شهر نابود و به آتش کشیده شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.