سردار اسدالله هادی نژاد در گفت و گو با ایرنا افزود: اولویت مبارزه با مواد مخدر به علت بالا بودن درصد کشفیات در استان های استان سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد و فارس متمرکز است .
وی بیان داشت: درصد کشفیات در استان سیستان و بلوچستان نسبت به دوره قبل 34 درصد و در استان کرمان 10 درصد افزایش یافته است و همچنین بزرگترین محموله مواد مخدر با حجم یک تن و 650 کیلوگرم در سیستان و بلوچستان کشف شده است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بیان این که بیشترین مواد کشف شده در ایران از نوع تریاک و حشیش و بیشترین کشفیات نیز در بین این پنج استان، در سیستان و بلوچستان بوده است، خاطرنشان کرد: به علت افزایش کشت تریاک در افغانستان، به دنبال جلوگیری و کاهش کشت در این کشور و همچنین جایگزینی کشت و انحراف مسیر ورود موادمخدر به ایران هستیم.
سردار هادی نژاد یادآور شد: در گذشته موادمخدر بیشتری به سمت ایران وارد می شد که با ایجاد موانع در مرز ایران و افغانستان، بیشتر مواد مخدر تولیدی در افغانستان وارد پاکستان می شود.
وی تاکید کرد: قاچاقچیان بهترین و مقرون به صرفه ترین مسیر برای انتقال مواد مخدر به اروپا را مسیر ایران می دانند به همین منظور تلاش جدی و بی وقفه برای مسدود کردن مرزها و تغییر مسیر انجام شده و ادامه دارد.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع مواد مخدر از نوع گُل و ماری جوآنا در بین جوانان، گفت: پیشگیری بهترین راهکار مقابله و اصل و اساس سیاست گذاری‌ها است که برای این امر مهم، دستگاه های فرهنگی و همه اقشار و به ویژه خانواده ها باید تلاش کنند تا از شیوع این مواد جلوگیری کنند.
سردار هادی نژاد تاکید کرد: برخی بر این باورند که ماده مخدر گل که نوعی حشیش است اعتیاد آور نیست، که این باور غلطی است و این مواد اثرات بسیار مخربی را برای مصرف‌کنندگان به همراه دارد، در این راه باید اطلاع رسانی و آگاه سازی به موقع اتفاق بیفتد و به همین منظور از امسال پیشگیری از این موضوع در قالب چند کتاب در محتوای آموزشی دوره متوسطه تحصیلی قرار می گیرد تا حدودی از آن پیشگیری شود.
وی یادآور شد: بر اساس آخرین شیوع شناسی، در کشور 2 میلیون و 800 هزار نفر معتاد داریم که هشت تا 10 درصد آن ها را زنان تشکیل می دهند و درصد زنان معتاد نسبت به روند افزایش اعتیاد در بین مردان افزایش یافته است.
معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: تمایل مفرط زنان به زیبایی و کاهش وزن، باعث توزیع انواع موادمخدر در آرایشگاه ها از سوی سودجویان شده است، و از سویی آگاه نبودن زنان نسبت مضرات روان‌گردان‌ها و مواد مخدر دیگر علت افزایش مصرف موادمخدر در بین زنان کشور عنوان می‌شود.
امروز به مناسبت سالروز جهانی مبارزه با موادمخدر، با حضور معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، محمدرضا خباز استاندار و جمعی از شهروندان و مسوولان سمنان، 20 تن موادمخدر در قالب همایش پیاده روی خانوادگی در بوستان کوهستان سمنان نابود و به آتش کشیده شد.
سال گذشته 708 تن مواد مخدر در کشور کشف شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.