به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شاهرود، با اشاره به نقش فرهنگیان در تربیت نیروهای انسانی جامعه، افزود: باید از این فرصت برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و آموزش برای مصرف بهینه آب و مواد سوختی بهره برد.
وی سرمازدگی تاکستان های شاهرود و وارد شدن 110 میلیارد تومان خسارت به اقتصاد شهرستان را یک بحران خواند و گفت: امسال بیش از 11 هزار کشاورز شاهرودی خسارت دیده و مشکلات اقتصادی زیادی برایشان به وجود آمده است.
معاون استاندار سمنان ادامه داد: ممکن است افرادی که به اداره ها مراجعه می کنند به دلیل مشکلات ، تاب و تحمل کم تری داشته باشند ، بنابراین باید حتما تکریم آنان در اولویت قرار گیرد.
هاشمی همچنین با بیان اینکه سطح علمی دانش آموزان شاهرودی بسیار بالاست، افزود: با این وجود ،تنها روی کتاب های درسی نباید متمرکز شد بلکه باید در حوزه های فرهنگی و دینی نیز با آن ها کار شود.
وی درباره تامین هزینه های دانش آموزان اعزامی به مسابقات ورزشی هم بیان کرد: امسال اعتبارات اداره ورزش و جوانان افزایش یافته ، بنابر این می توان از این اعتبار ها برای این منظور استفاده کرد.
فرماندار شاهرود اضافه کرد: آموزش و پرورش به انجمن ها و اتحادیه های دانش آموزی توجه بیشتری داشته باشد چرا که افراد با استعدادی در حوزه های گوناگون علمی، دینی و هنری عضو این انجمن ها هستند.
وی درباره افزایش فضاهای آموزشی هم گفت: برای ساخت مدرسه در شهرک شهید بهشتی سال هاست که خیران سهم خود را آورده اند و تعهدات دولت باید انجام شود.
هاشمی ادامه داد: نبود امکانات آموزشی در شهرک فدک هم باید مدیریت شود تا درصورت تکمیل دیگر واحدهای مسکن مهر و افزایش جمعیت، مشکلی به وجود نیاید.
وی بر ضرورت توجه به حاشیه شهر در برنامه اوقات فراغت گفت: باید امکانات ورزشی و رفاهی داخل شهر در اختیار دانش آموزن حاشیه شهر هم قرار گیرد.
شهرستان شاهرود 26 هزار دانش آموز دارد که در 160 آموزشگاه تحصیل می کنند.
7359/6167 خبرنگار: مهسا شانیان ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.