سید حسن میرعماد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تاکنون با تلاش مسئولان مربوط و مردم 15 تعاونی ازاین‌تعداد فعالیت خود را با 300 نفر آغاز کرده‌اند که این امر نشان می‌دهد در نهایت اشتغال‌زایی تعاونی‌های کشاورزی در استان از میزان 890 شغل پیش‌بینی ‌شده، بیشتر خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد : امروز برای اشتغال تعداد محدودی در حوزه صنعت میلیاردها تومان اعتبار هزینه می‌شود اما شاهد هستیم که در بخش تعاونی به‌خصوص در حوزه روستایی با مبالغ بسیار اندکی می‌تواند اشتغال ده‌ها نفر را تضمین کرد.
‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به این که نزدیک به 30 درصد از عرصه‌های کشاورزی این استان در اختیار شرکت‌های تعاونی تولید روستایی است، گفت : توقع از این تعاونی‌ها به لحاظ اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها بخش و الگو بودن برای سایر بهره‌برداران بالاست‌.
وی اظهار داشت: از تعاونی‌های تولید در استان انتظار می‌رود در راستای افزایش تولید در واحد سطح‌، بهره‌وری بالا و استفاده بهینه‌تر از آب، توسعه کشت با ارزش افزوده بالاتر و مصرف آب کم، انتقال تجربیات موفق به سایر بهره‌برداران الگو باشند‌.
وی بر استفاده بهینه از منابع تاکید و اضافه کرد: توجه جدی به توانمندسازی شرکت‌ها ، واگذاری بخشی از فعالیت‌های مراکز جهاد‌کشاورزی به شرکت‌ها، ورود شرکت‌ها به عرصه صادرات، بهره‌مندی از تسهیلات کم‌بهره روستایی، توجه به مسائل آموزشی ترویجی و بازدید بهره‌برداران از شرکت‌های تعاونی تولید موفق از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
‌میرعماد در خصوص ماده 17 قانون تشکیل شرکت‌های تعاونی تولید و سهامی زراعی گفت: هدف این ماده فراهم کردن مطلوب زمینه‌های دستیابی نظام‌های بهره‌برداری پایدار و افزایش بهره‌وری عوامل و منابع تولید کشاورزی از طریق هماهنگی، وحدت رویه و جهت‌دهی سیاست‌ها، برنامه‌ها و فعالیت‌های نظارتی، هدایتی و حمایتی در وزارت جهادکشاروزی است.
در چهار سال سال گذشته بیش از 650 شرکت تعاونی با تخصیص اعتبار520 میلیارد ریال در استان سمنان راه اندازی و برای بیش از هفت هزار و446 نفر اشتغال زایی شده است.
580 آبادی استان سمنان بیش از 140 هزار نفر زندگی می کنند و 281 روستای بالای 20 خانوار در استان سمنان وجود دارد.
بیش از 880 نفر در شوراهای اسلامی روستایی در استان عضویت دارند و در 280 روستای استان سمنان مردم از خدمات دهیاری بهرمنده هستند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.