امیر سماواتی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به این که عده ای تصور می کنند با تخریب دولت به ملت خدمت می کنند، افزود : تخریب دولت خیانت به حقانیت ملی بوده و دولت پاره تن نظام است.
وی اظهار داشت : دولت در شرایط سخت تحریم ها اقدامات بزرگی در کشور انجام داده که باید همه رسانه ها به ویژه رسانه ملی با اطلاع رسانی شفاف این خدمات را منعکس کند.
وی یادآور شد : بیش از 10 میلیون نفر از اقشار آسیب پذیر توسط دولت یازدهم زیر پوشش بیمه ای قرار گرفتند که اقداماتی کم نظیر است.
وی با اشاره به خدمات دولت در زمینه های گوناگون به ویژه در حوزه های اجتماعی، خاطرنشان کرد : اگر مردم از عملکرد دولت آگاه شوند امیدواری آن ها افزایش پیدا می کند و امروز بیش از هر زمان کشور و مردم نیازمند وحدت، گفت و گو، هم افزایی و نقد منصفانه است.
سماواتی تصریح کرد : امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب اسلامی و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب امن ترین کشور در جهان است.
وی ادامه داد : تا قبل از انقلاب اسلامی، کشور تحت سلطه غرب بود اما امروز زبان تهدید و زور بر ملت ایران کارساز نبوده و انقلاب اسلامی مقتدرتر از گذشته است.
مدیرگروه رشته علوم اقتصادی دانشگاه سمنان افزود : دست یافتن به برجام نمونه دیگری از اقتدار ایران اسلامی است.
وی با بیان این که پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم قدرت های بزرگ درصدد حمله به کشور بودند، گفت : با روی کار آمدن دولت یازدهم استراتژی نظامی به دیپلماسی تغییر یافت.
سماواتی تصریح کرد : پس از برجام صادرات نفت از یک میلیون بشکه به 2 میلیون و 300 هزار بشکه افزایش یافت و اکنون امکان تولید چهار میلیون بشکه نفت در کشور وجود دارد.
وی یادآور شد : نکته مهم دیگر این که با تلاش دولت تدبیر و امید اختلافات شصت ساله اوپک پایان یافت و قیمت نفت افزایش داشته است.
وی با اشاره به این که همه زمینه ها برای جهش اقتصادی در سال 96 تحقق یافته و بسترها برای ایجاد تولید و صادرات فراهم شده است، بیان داشت : امروز بیش از 15 هزار واحد صنعتی کوچک با حمایت دولت راه اندازی شده است.
مدیر گروه رشته علوم اقتصادی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد : امروز امنیت لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی در کشور فراهم و پس از برجام بیش از 11 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در بخش های صنعتی جذب شده که اینها بیانگر توانمندی دولت در این امر است.
سماواتی با اشاره به اینکه دولت به تنهایی نمی تواند در تمامی بخش ها سرمایه گذاری کند، گفت: بهترین راه توسعه و رونق اقتصادی در کشور جذب سرمایه گذاری خارجی است.
در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل بیش از 404 میلیارد تومان برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی استان به چرخه تولید تسهیلات ارایه شده است.
در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال افراد محدودی علیه دکتر روحانی رئیس جمهوری شعار دادند که باعث ناراحتی مسوولان و آحاد جامعه شد.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.