به گزارش ایرنا، محمد رضا خباز روز شنبه در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان سمنان در اتاق بازرگانی، افزود: سهمیه استان از تسهیلات رونق تولید در سال 95، چهار هزار و 600 میلیارد ریال بود که این رقم با دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای سال 96، رشد 2 برابری دارد.
وی بیان کرد: با ابلاغ دستورالعمل جدید بانک مرکزی، تسهیلات رونق تولید در سال 96، علاوه بر بخش صنعت، معدن و کشاورزی، به سایر بخش ها از جمله گردشگری و خدمات نیز پرداخت می شود.
استاندار سمنان، شمار بانک های عامل برای پرداخت این تسهیلات را 24 بانک و موسسه اعلام کرد و گفت: این در حالی است که تسهیلات رونق تولید در سال 95 ، توسط 14 بانک و موسسه استان سمنان به بخش خصوصی پرداخت شد.
استاندار سمنان، از امکان تقسیط مجدد بدهی های مالیاتی واحدهای تولیدی استان در طرح رونق تولید خبر داد و گفت: دراین طرح بدهی مالیات قطعی شده واحدهای کوچک و متوسط به صورت پلکانی و طبق برنامه مشخص تقسیط خواهد شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان هم در این نشست گفت: حدود 6 هزار میلیارد ریال از سهمیه امسال استان از تسهیلات رونق تولید به تامین منابع مالی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی کوچک ومتوسط و طرح های نیمه تمام اختصاص دارد و سه هزار میلیارد ریال هم ویژه بازسازی و نوسازی صنایع ومعادن و صنوف است .
بهروز اسودی با بیان اینکه این تسهیلات به زودی به استان سمنان ابلاغ می شود، افزود: ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات در ساامانه بهین یاب از هفته پیش آغاز شده و پرونده واحدهایی که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند در مرحله بررسی دبیرخانه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: عملکرد استان سمنان در پرداخت تسهیلات رونق تولید با شاخص های مدت زمان تکمیل ثبت نام ، نسبت تعداد واحدهای معرفی شده و تسهیلات دریافتی و تعداد واحدهای معرفی شده به بانکها و مبلغ دریافتی ارزیابی می شود .
در این نشست که محمد همتیان معاون توسعه و مدیریت منابع استانداری، حیدر آسیابی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، احمد همتی نماینده مردم شهرستان های سمنان، سرخه و مهدی شهر در مجلس شورای اسلامی، سید عباس دانایی فرماندار، علی اصغر جمعه ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی، و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی، بانک های عامل و صاحبان واحد های تولیدی استان سمنان حضور داشتند، گزارش مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح کارورزی و چگونگی اقدامات بند الف تبصره 14 قانون بودجه سال 96 و اقدامات شرکت توزیع برق استان درباره طرح تغییر زمان اوج مصرف برق ارایه شد.
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.