ابوالفضل حسن بیکی روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود : تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی استان از نبود آب کافی برای تولید و عرضه محصولات خود به بازارهای فروش رنج می برند و اگر اقدام موثری برای رفع این چالش در کوتاه مدت صورت نگیرد شاهد تعطیلی این واحدها خواهیم بود.
وی اظهار داشت: در سفر استانی کاروان تدبیر و امید به سمنان در سال 95، طرح انتقال آب خزر به استان مصوب شد که باید برای تخصیص اعتبار و شتاب در روند اداری طرح تلاش شود .
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که چالش آب ارتباط مستقیمی با مهاجرت جمعیت دارد ، گفت : برای کنترل و افزایش جمعیت استان سمنان راهی به جز رفع بحران آبی نیست.
حسن بیکی با بیان این که استان سمنان در صورت رفع مشکل آب ، پذیرش تا 10 میلیون تن جمعیت جدید را دارد ، خاطرنشان کرد: تصمیم گیری درباره تامین آب سمنان نباید از روی احساسات باشد، باید با نگاه توسعه ای و ملی به طرح هایی از این قبیل نگریست.
وی زمان دقیق انتقال آب خزر به استان سمنان و فلات مرکزی کشور را نامشخص دانست و اضافه کرد : بر اساس مصوبه دولت تدبیر و امید، این طرح با تکمیل نظر کارشناسی اجرایی می شود.
میانگین بارندگی در استان سمنان حدود 120 میلی متر در سال و نصف میانگین کشوری و تبخیر آب در این استان 2 برابر میانگین کشور است.
استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد در بخش آشامیدن به مصرف می رسد.
7339/6167 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
(برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.