علی اصغر جمعه ای روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون بیش از 90 نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار شده و 430 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و کشاورزی سمنان پرداخت شد.
وی ادامه داد: در نشست های تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال 95، بیش از 830 مصوبه انجام شد که تاکنون 80 درصد آن عملیاتی شده و بقیه در دست اقدام است.
جمعه ای گفت: تاکنون 867 واحد تولیدی کشاورزی و صنعتی استان تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
وی با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده، استانداری سمنان ظرفیت پرداخت 100 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید دیگر را نیز دارد، افزود: با رویکرد ارزشمند استاندار سمنان، ارایه تسهیلات رونق تولید در سال 96 نیز ادامه می یابد.
وی با بیان این که، ظرفیت اقتصادی و معدنی استان سمنان برای افزایش اشتغالزایی بسیار ارزشمند است ، ادامه داد: باید با حمایت دستگاه‌های اجرایی برای افزایش رونق واحدهای صنعتی و تولیدی استان تلاش کرد.
وی با اشاره به ظرفیت اشتغالزایی شرکت خودرو سازی فردا گفت: ارایه تسهیلات رونق تولید و تمدید قرار داد با شرکت ایران خودرو از درخواست های اولویت دار این شرکت خودرو سازی است که نیازاست استانداری سمنان برای رفع این مشکلات اقدامات لازم را انجام دهد.
جمعه ای گفت: تاکنون بیش از یکهزار و 500 میلیارد ریال برای راه اندازی این واحد صنعتی هزینه شده است و اکنون بیش از 20 خودرو در روز در این واحد صنعتی تولید می شود.
وی اضافه کرد: این واحد صنعتی ظرفیت تولید بیش از 200 هزار دستگاه خودرو در سال را دارد که با رسیدن به مرحله تولید انبوه، اشتغالزایی آن به بیش از 2 هزار نفر افزایش می یابد.
بیش از یکهزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی شامل 64 درصد از کل واحدهای تولیدی استان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مستقر هستند که برای بیش از 28 هزار نفر اشتغالزایی داشته اند.
7339/6167خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : محسن شاکری
( برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.)
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.