سعید افشار نادری سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به بحران آب در تعدادی از روستای های آرادان و فرسودگی تاسیسات آبرسانی و هدر رفت منابع آبی افزود: مشکل اساسی استان تامین منابع آب است.
وی با تاکید بر ضرورت احترام به قانون، استفاده از آب بدون کنتور را خلاف قانون و اخلاق دانست و خاطرنشان کرد: هنوز برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب در استان اقدامی انجام نشده و این وضع می تواند نگران کننده باشد.
وی توجه به نیازها و مطالبات شهروندان و رفع مشکلات آنها را از جمله دغدغه های مدیران عنوان کرد و از مردم خواست تا با توجه به بحران آب، در مصرف آن صرفه جویی کنند تا فصل تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.
افشارنادری خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی و شهرداران نیز باید در جدا سازی آب فضای سبز و آشامیدنی تلاش ویژه داشته باشند.
وی یکی از اهداف مهم شرکت آب و فاضلاب شهری را تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای توسعه زیر ساخت های شهرستان با مشورت کارشناسان متخصص و فنی برشمرد.
وی با بیان این که بایستی بخشی از کمبود آب را با کنترل مصرف و بخشی دیگر در قسمت شبکه اصلاح شود ، افزود: در روستاها سه برابر استاندارد آب تولید می کنیم، اما باز هم با مشکل آب در این مناطق روبرو هستیم.
فرماندار آرادان خواستار تامین اعتبار از منابع ملی و استانی برای رفع مشکلات مردم روستاهای این شهرستان شد.
استان سمنان دارای یک میلیارد و 250 تا 300 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی و سطحی است که 87 درصد از آب استحصالی در این استان کویری، در حوزه کشاورزی، چهار درصد در بخش صنعت و 9 درصد نیز در بخش خانگی به مصرف می رسد.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.