به گزارش خبرگزاری خبرانلاین احسان منصورکیایی پیشاپیش با تبریک فرارسیدن عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای هموطنان عزیز افزود : همزمان با نزدیک شدن به روزهای پایانی ماه مبارک رمضان و تعطیلات عید سعید فطر موج جدیدی از سفرها در کشور آغاز می گردد. در این میان استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود ، نزدیکی به تهران ، دارا بودن شبکه ارتباطی پیشرفته با استانهای تهران ، قم ، خراسان رضوی ، مازندران ، اصفهان ، گلستان و دارا بودن سهم عمده کریدور تهران- مشهد (بزرگراه ثامن الحجج (ع)) ، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
ایشان با اشاره به بالابودن آمار تلفات و تصادفات جاده ای در کشور افزود : این امر اهمیت نگاه ویژه تمام مسئولین کشوری و استانی را برای ارائه راهکارهای مقابله و پیشگیری از این مسئله طلب می نماید.
منصورکیایی با اشاره لزوم برنامه ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت برای افزایش ایمنی تردد تصریح کرد مدیریت سفرهای جاده ای از طرف خانواده ها و متولیان به خصوص در ایام پرتردد که بر حجم مسافرت ها افزوده می شود، می تواند از میزان تلفات بکاهد.در این میان استفاده از سامانه های حمل‌ونقل هوشمند سبب بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل، افزایش ایمنی سفر، روانسازی جریان ترافیک و... می‌گردد.
ایشان اظهار داشت : 46سامانه ثبت تخلف سرعت در محورهای بزرگراهی استان به بهره برداری رسیده که با نصب این سامانه ها انتظار می رود ، میزان قابل توجهی از سوانح رانندگی و تخلف سرعت مجاز در استان کاهش یابد.
ایشان با اشاره به اینکه عملیات شناسایی رانندگان وسایل نقلیه متخلف در کمترین زمان، یکی از امکانات این دوربین های هوشمند در محور اصلی استان سمنان است افزود : 11 عدد دوربین تبت تخلف دیگر تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.
منصورکیایی ضمن اشاره به انجام تدابیر لازم بمنظور فراهم نمودن سفری مطلوب و ایمن برای هموطنان عزیز تصریح کرد 50 دستگاه تردد شمار برخط در تمام محورهای مهم و کلیدی استان اطلاعات لحظه ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک سبک و سنگین را در استان ثبت می نمایند.
سرپرست اداره کل حمل و نقل با اشاره به اینکه بیش از 60 درصد تلفات جاده ای استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی است افزود : برنامه ریزی و مدیریت سفر ، استفاده بهینه مسافرین از جاذبه های دیدنی و تاریخی شهرهای طی مسیر سفر ، بهره مندی از امکانات مجتمع های خدماتی رفاهی در طول راههای استان ، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف 15 دقیقه ای بعد از هر دو ساعت رانندگی در طول سفر از جمله راهکارهای سودمند در کاهش تصادفات به شمار می آید.
منصورکیایی در ادامه با اشاره به معرفی سامانه 141 که یکی از کاملترین و مجهزترین خدمات برای مدیریت سفر هموطنان می باشد افزود: سامانه جامع 141 با ارسال اطلاعات برخط از وضعیت راهها در خدمت مردم بوده و مخاطبان وکاربران سامانه جامع 141 از سراسر کشور با تماس تلفنی با این شماره می توانند آخرین وضعیت ترافیکی و جوی در سطح جاده ها ، محدودیتهای تردد درمحورها، مسافتهای بهینه بین شهری و بهترین ومناسب ترین مسیر را انتخاب نمایند .
ایشان همچنین افزود : مسافرین محترم می توانند با مراجعه به وب سایت 141 به آدرس www.141.ir از امکاناتی نظیر نمایش عکس های متوالی از تصاویر دوربین های نظارتی مربوط به حداکثر 5 دقیقه قبل، نمایش آخرین وضعیت تردد برگرفته از دستگاههای ترددشماری برخط بر روی نقشه شماتیک، ارائه مسیر ومسافت بهینه با امکان انتخاب مسیرپیشنهادی دوم ، انتخاب مسیر از شهرهای بین راهی و مشاهده امکانات بین راهی از قبیل پمپ بنزین ها، مجتمع های خدماتی ورفاهی و ... بهره مند گردند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 684343
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.