به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در سالن مدیریت بحران، افزود: اجرای برنامه های اوقات فراغت باید همراه با نوآوری ، خلاقیت و راه کارهای جدید باشد و نسبت به سال های گذشته توسعه داشته باشد.
وی اظهارداشت : برنامه های اوقات فراغت نوجوانان و جوانان باید همراه با نشاط اجتماعی باشد و نتیجه اجرای این برنامه ها، کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد در استان سمنان باشد.
نایب رییس ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اشاره به کاهش سن اعتیاد به زیر 20 سال ، گفت: برنامه های غنی سازی اوقات فراغت فرصت مناسبی را برای شکوفایی، خلاقیت و نوآوری استعدادهای قشر جوان فراهم می کند که بی توجهی به آن به خصوص از سوی دستگاه های متولی به فرصت سوزی منجر می شود.
قنبری با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، اظهار کرد: مسوولان باید توجه داشته باشند برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان 96، با نگاه تولید و اشتغال اعلام شده از سوی رهبری باشد.
وی با تاکید بر این که برنامه های غنی سازی اوقات فراغت به معنای واقعی باید بتواند مهارت های اجتماعی، تفکر و در یک کلام مهارت های زندگی را در افراد افزایش دهد، گفت: برنامه های این بخش باید بیش از گذشته تقویت شده و مهارت های یاد شده را دربین گروه های تحت پوشش ارتقا دهد.
معاون امنیتی سیاسی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان این که برخی تصور می کنند برنامه های غنی سازی اوقات فراغت فقط به فصل تابستان اختصاص دارد، افزود: پرداختن به موضوع غنی سازی اوقات فراغت باید در طول سال مورد توجه قرار گیرد.
قنبری با بیان این که در برنامه های اوقات فراغت نباید از آموزش های رسمی مانند آموزش دروس مدرسه ای استفاده کرد، گفت: این نوع آموزش ها در برنامه های تابستان باید کمتر و برنامه ها با نشاط اجتماعی اجرا شود تا موجب دلزدگی دانش آموزان نشود.
فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید یک درصد اعتبار خود را برای ورزش کارکنان و اوقات فراغت هزینه کنند.
در این نشست که فرمانداران و مدیران کل اجرایی استان حضور داشتند، ابراهیم محمودی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گزارشی از برنامه های عملیاتی اوقات فراغت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای ارایه و رویکردهای حوزه اوقات فراغت جوانان در سال 96 تبیین و تشریح شد.
به گزارش ایرنا، بحث غنی سازی اوقات فراغت در کشور یکی از دغدغه های مسئولان امر و خانواده هاست که به اعتقاد کارشناشان امر تدوین برنامه اصولی و کارشناسی و تجمیع نهادهای دخیل برای غنی سازی اوقاف فراغت را ضروری می دانند.
استان سمنان حدود 800 هزار نفر جمعیت دارد.
نرخ بیکاری در استان سمنان در حال حاضر 8.4 درصد عنوان شده که از متوسط کشوری به میزان حدود 11.5 درصد کمتر است.
7440/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.