به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی در سخنرانی راهپیمایی روز قدس در جمع مردم سمنان در مصلای این شهر، گفت: انقلاب اسلامی در روز قدس امنیت و مشروعیت رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است و مردم ایران در این روز مهم از مظلومیت مردم فلسطین حمایت و از این آرمان اسلامی دفاع می کند.
وی با بیان اینکه در بیانات امام خمینی(ره) و امام خامنه ای به وضوح می توان به اهمیت روز قدس پی برد، گفت: امنیت رژیم صهیونیستی با به وجود آمدن جریان مقاومت به چالش کشیده شد و نابودی نظام سلطه به عنوان هدف مشترک جبهه انقلاب در روز قدس مورد تاکید قرار می گیرد.
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با یادآوری اینکه امروز گنبد آهنین رژیم صهیونیست خاصیت ندارد و در چهار جنگ شکست خورده است، تاکید کرد: روز قدس تنها مختص قدس نیست، این روز نمادی از مبارزه مستضعفان با مستکبران و روز حیات اسلام است.
وی با تاکید بر اینکه امروز دفاع از فلسطین دفاع از حقیقت و مبارزه با استکبار است و باید این روز را هر ساله بزرگ داشت، افزود: برای پیاده شدن فرامین الهی بر روی زمین باید نظام استکباری را نابود کنیم، زیرا نابودی مستکبرین مقدمه حاکمیت مستضعفین است و روز قدس سر آغاز این حرکت عظیم و به تعبیر امام خمینی(ره) روز حیات اسلام است.
تویسرکانی با اشاره به اینکه کتاب انقلاب اسلامی قرآن است که از ابتدای مبارزه، نقشه راه انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ملت بزرگ ایران بر اساس نقشه راه ، مسیری را انتخاب کرده که به ظهور حضرت مهدی (عج) منتهی می شود.
وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی در صدد زمینه سازی ظهور امام زمان (عج) است، به فرموده قرآن کریم بزرگترین مانع ظهور را باید با برداشتن قوم نژادپرست صهیونیستی برطرف کنیم.
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه نابودی اسراییل صرف مسایل سیاسی نیست بلکه یک راهبرد قرآنی الهی است، گفت: همه مسلمانان باید عزم خود را برای نابودی اسراییل و رژیم جعلی صهیونیستی به کار گیرند زیرا اسراییل یک غده سرطانی است که برای نابودی اسلام تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: امروز بحث بر سر اختلاف بین قوم و مذهب نیست، موضوع رژیم صهیونیستی جدا از پیروان حضرت موسی و عیسی(ع) است، این رژیم جعلی کودک‌کش و اشغالگر، ظالم و ستمگر و عصاره جهان استکبار است.
تویسرکانی با اشاره به اینکه جنگ در منطقه و ناامنی در کشورهای منطقه به خاطر منابع نفت و گاز و پول نیست، گفت: موضوع جهانی شدن اسلام و ظهور امام زمان (عج) است.
وی با تاکید بر اینکه شهدای مدافع حرم زمینه ساز جهانی شدن اسلام هستند، افزود: اسراییل در تلاش است با ایجاد وحشت و ترور و توطئه های پیچیده و شیطانی از جهانی شدن اسلام در منطقه جلوگیری کند، تمام دستگاه های شرک و نفاق با هم متحد شدند تا از جهانی شدن اسلام جلوگیری کنند.
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: داعش مولود رژیم صهیونیستی است، داعش را درست کردند که ملت های مسلمان را مشغول داعش کنند تا از دشمنان اصلی غافل شوند.
تویسرکانی با بیان اینکه بدنه داعش نیروهای فریب خورده است و رژیم صهیونیسم دشمن اصلی جهان است و باید نابود شود، گفت: داعش را به اسم توحید درست کردند برای جلوگیری از ظهور حضرت ولیعصر(عج) ولی باید همه نگاه‌ها به صهیونیست و امریکا به عنوان دشمنان اصلی اسلام باشد، شناخت دشمن اصلی یک مساله بصیرتی است که رهبری انقلاب بارها و بارها بر آن تاکید داشتند و دارند.
وی با اشاره به اینکه روز قدس ابتکار حضرت امام راحل است و 38 سال از این ابتکار می گذرد و باید دستاوردهای این ابتکار را بدانیم، ادامه داد: در 70 سال گذشته رژیم صهیونیستی برای بقای خود و رسیدن به اهدافش که نابودی اسلام است، با دو مشکل مشروعیت و امنیت مواجه بوده است.
وی با اشاره به دستاویز قراردادن هولوکاست از سوی غرب، گفت: رژیم اسرایل در این هفت دهه به دنبال مشروعیت سازی برای خود بوده است، هولوکاست را مطرح کردند، امریکا و اروپا از آن به عنوان خط قرمز خود استفاده کرد و هر کس که هولوکاست را زیر سوال ببرد با آن برخورد و از حقوق اجتماعی اش محروم می کنند.
وی ادامه داد: هولوکاست اگر زیر سوال برود مشروعیت رژیم صهیونیسم زیر سوال می رود، صهیونیسم به دنبال مشروعیت سازی خود است و خود را مالک فلسطین کرده است و تمام تلاش ها را برای مشروعیت خود به کار بسته است.
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اینکه امنیت عامل دومی است که رژیم صهیونیستی برای بقای خود نیاز دارد و به همین منظور بزرگترین و پیشرفته ترین سلاح ها را به این رژیم دادند و آن را از نظارت جهانی خارج کردند، گفت: اسرائیل دارای بمب اتمی است و مجهزترین و بالاترین امکانات نظامی را برای امنیت خود ایجاد کرده است.
راهپیمایی روز قدس با حضور اقشار مختلف مردم در 65 نقطه از استان سمنان برگزار شد.
امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358 دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند و این روز را روز مقابله مستضعفان با مستکبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
7470/7339/6103 خبرنگار: علیرضا عربی و محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.