علی اصغرمجد روز پنجشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: دفاع ازمظلومان و مسلمانان از اهداف و آرمان های مهم نهضت شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) بود و بر این اساس نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب، نشان از اهمیت مساله فلسطین و قدس شریف در افکار و اندیشه های بلند ایشان دارد.
وی، موضوع آزادی فلسطین و قدس را مساله ای پراهمیت برای جهان اسلام دانست و گفت: ملت های مسلمان باید همواره در اندیشه آزادی قدس شریف باشند و حضور آگاهانه و گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس نشان از اعتقاد عمیق به این موضوع مهم جهان اسلامی است.
مجد، با بیان این که راهپیمایی روز قدس همگام با جهان اسلام در مناطق مختلف دامغان نیز برگزار می شود، ازعموم مردم ولایت‌مدار، روزه‌دار و حامی همیشگی مظلومان جهت حضور دشمن‌شکن در این رویداد تاریخ ساز دعوت کرد.
فرمانداردامغان اضافه کرد: روز جهانی قدس روز همبستگی امت های اسلامی است و برای ملت ایران از یک اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی اضافه کرد: مردم همیشه در صحنه شهرستان دامغان در ادوار مختلف وفاداری خود را به نظام و انقلاب اسلامی ثابت کردند و حضور آنها در راهپیمایی روز قدس امسال نیز باشکوه تر و پرصلابت تر از سال های گذشته خواهد بود.
فرماندار دامغان تصریح کرد: نکوداشت روز جهانی قدس و اتخاذ تدبیر شایسته برای اجرای هرچه باشکوه راهپیمایی این روز و محکوم کردن اقدام استکباری رژیم اشغالگر قدس وظیفه شرعی مسلمانان است.
راهپیمایی روز قدس همزمان در 900 شهر ایران اسلامی و 80 کشور دنیا، از ساعت 11 صبح روز جمعه دوم تیر 96 در 65 نقطه از استان سمنان برگزار می شود.
امام خمینی (ره) در سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس برگزیدند تا مسلمانان جهان، همبستگی خود برای دفاع از ملت مظلوم فلسطین و حقوق قانونی آن ها را به صورت راهپیمایی به نمایش بگذارند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.