به گزارش ایرنا، اسماعیل غنیان روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، گفت: از 11 هزار و 47 شغل تا کنون هزار و 614 شغل معادل 15 درصد تعهد از سوی دستگاه‌های اجرایی استان محقق شده است.
وی افزود: از تعداد شغل ایجاد شده، 299 شغل در سمنان، 266 شغل در شاهرود، 353 شغل در دامغان، 301 شغل در گرمسار، 96 شغل در مهدی‌شهر، 94 شغل در میامی، 127 شغل در آرادان و 78 شغل در سرخه بوده است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان یاد آور شد: بیشترین میزان اشتغال ایجاد شده دستگاه های اجرایی استان برای امسال در شهرستان دامغان به میزان 22 درصد تعهد بود.
غنیان خاطرنشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با ایجاد 824 شغل از سه هزار و 10 شغل معادل 30 درصد تعهد بیشترین عملکرد و سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رتبه های بعدی قرار دارند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: سهمیه استان در طرح کارورزی هزار و 890 نفر است که تا کنون 2 هزار و 437 نفر در سامانه کارورزی ثبت نام کرده‌اند.
فرماندار مهدی‌شهر نیز در این نشست، شمار جویندگان کار در این شهرستان در سال 95 را 773 نفر اعلام کرد و گفت: 286 نفر از این تعداد به میزان 33 درصد فاقد مهارت و 487 نفر دارای مهارت بودند که از این تعداد 284 نفر صاحب شغل شدند.
حسن ارگی با اشاره به اینکه بیشترین آمار به کار گمارده شدن با 73.5 درصد مربوط به گروه دیپلم و زیر دیپلم است، گفت: تامین نشدن آب در برخی شهرک های صنعتی، مطابقت و هماهنگ نبودن نظام آموزشی با واقعیت ها و نیازمندی های موجود در شهرستان در کنار مشکلات مالیاتی، بیمه ای و کمبود نقدینگی از جمله موانع و مشکلات اشتغال در این شهرستان است.
در این نشست که محمدرضا خباز استاندار، محمد همتیان معاون هماهنگی و توسعه مدیریت و منابع استانداری و سعید طاهری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان حضور داشتند، رضایی مدیر کل فناوری و اطلاعات استان گزارشی از اقدامات انجام شده در اجرای طرح های اشتغال‌زا در حوزه فناوری اطلاعات و مشکلات و موانع موجود ارایه کرد و گفت: در سال 95 تعداد 40 تیم جذب شد و140 اشتغال توسط کسب و کارهای نوپا در استان ایجاد شد
7470/6103 خبرنگار: علیرضا عربی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.