به گزارش ایرنا، علیرضا ایزدپور روز چهارشنبه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان سمنان در سالن کوثر استانداری، افزود: طبق سرشماری سال 95، جمعیت بالای 60 سال استان سمنان بیش از 70 هزار نفر برآورد شده است.
وی تصریح کرد: از این 70 هزار نفر، 35 هزار و 504 نفر خانم و 34 هزار و 575 نفر آقا هستند و این امر نشان دهنده تعداد بیشتر بانوان سالمند در استان سمنان نسبت به مردان است که نیازمند توجه ویژه مسوولان است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: بر اساس سرشماری سال 90، هشت درصد از جمعیت استان سالمند بودند و بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت سالمندی استان حدود 2 درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 9.8 درصد از جمعیت استان سمنان بالای 60 سال سن دارند، تصریح کرد: درمجموع 650 نفر از سالمندان استان سمنان در قالب برنامه های بهزیستی از خدمات مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل بهره مندند.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان خاطرنشان کرد: مراکز روزانه نگهداری از سالمندان از یک مرکز در سال گذشته به چهار مرکز در شهرستان سمنان، گرمسار، شاهرود و دامغان افزایش یافته است و در مجموع چهار مرکز شبانه روزی و چهار مرکز روزانه در استان سمنان در حال فعالیت هستند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر، مراکز خدمات خانه بزرگان شبانه روزی و ویزیت در منزل شهرستان گرمسار با ظرفیت 50 نفر، مراکز شبانه روزی نور، روزانه امام علی(ع) و مهر سمنان در مجموع با ظرفیت 200 نفر، شبانه روزی قمر بنی هاشم و جهان دیدگان دامغان در مجموع با ظرفیت 100نفر ، مراکز روزانه مادر و شبانه روزی ثامن الائمه شاهرود با ظرفیت 200 نفر در حال ارائه خدمت هستند.
مدیر کل بهزیستی استان سمنان با بیان این که تمام مراکز سالمندان استان غیردولتی هستند ، بر لزوم ایجاد مراکز دولتی سالمندان تاکید کرد.
بر اساس سرشماری سال 95 جمعیت سالمند کشور هفت میلیون و 414 هزار و 91 نفر برآورد شده است.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.