مصطفی نظری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر 22 اتوبوس ملکی و خصوصی با عمر بالای 8.5 سال در 20 مسیر مسافران شهر سمنان را جا به جا می کنند که به نوسازی نیاز دارند.
وی تصریح کرد: عمر مفید اتوبوس های ناوگان حمل و نقل شهری در کشور از 10 سال به 15 سال افزایش یافته است و نیاز است برای کمک به نوسازی اتوبوس های درون شهری توجه بیشتری شود.
وی بیان داشت: در سال 96 با همکاری شهرداری سمنان 2 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان عمومی شد، اما پاسخگوی نیازهای سمنان نیست.
نظری، مشکل اصلی پیش روی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر سمنان را تردد اتوبوس در خیابان های باریک جنوب شهر عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به این که 50 درصد تردد ناوگان به مسیر مرکز شهر و بازار منتهی می شود، تردد اتوبوس ها در خیابان های این مسیر با مشکلات متعددی روبه رو است.
وی بیان داشت: از 15 سال گذشته طرحی برای ایجاد یک خط ویژه اتوبوس از چهار راه مازندران به میدان ارگ سمنان در خیابان طالقانی ارائه شد که به دلیل هزینه بالای خرید واحدهای صنفی این خیابان، این طرح اجرایی نشد.
نظری، به رشد 40 درصدی نرخ کرایه های اتوبوس در سال 96 اشاره کرد و گفت: نرخ جدید کرایه اتوبوس‌های ملکی و خصوصی سازمان اتوبوسرانی از تاریخ 20 خرداد 96 افزایش یافت.
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان گفت: نرخ کرایه برای اتوبوس ملکی به ازای هر مسافر 300 تومان، اتوبوس خصوصی 350 تومان، کرایه هر نفر به صورت تک سفره و بدونه داشتن کارت بلیت 450 تومان، مبلغ کارت بلیت جدید با شارژ هفت هزار و 200 تومان و مبلغ شارژ کارت بلیت 6 هزار تومان است.
به طور میانگین روزانه 530 شهروند سمنانی و روزانه بیش از 10 هزار نفر به وسیله ناوگان اتوبوسرانی در نقاط مختلف شهر سمنان جا به جا می شوند.
7344/6013 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.