به گزارش ایرنا، محمود قنبری روز چهارشنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان سمنان در سالن کوثر استانداری، افزود: با توجه به این که نیمی از جمعیت استان و کشور را بانوان تشکیل می دهند، فعالیت بانوان نیز باید در تمام حوزه ها افزایش پیدا کند.
وی بیان کرد: از 2 هزار و 707 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان فقط 201 نفر خانم بودند که 39 نفر رای آوردند، این میزان نسبت به دوره قبل کمی رشد داشت.
وی همچنین با اشاره به احداث خانه های ورزش روستایی، ادامه داد: در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت باید در گام اول خانه های ورزش روستایی ویژه بانوان احداث شود.
قنبری تاکید کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند تا یک درصد از بودجه خود را به ورزش اختصاص دهند و بهتر است از این بودجه برای احداث مکان های ورزشی در روستا استفاده کرد.
وی یادآور شد: انتخابات ادریبهشت امسال نشان داد که روستاییان از وضع موجود رضایت کامل ندارند و مسوولان باید توجه و رسیدگی به روستاها را در اولویت کار خود قرار دهند و این امر مهم را وظیفه خود بدانند.
وی همچنین بر ضرورت ایجاد تشکل‌های مردم نهاد که امکانات ویژه برای سالمندان را فراهم کند تاکید کرد و گفت: بهزیستی باید برای راه اندازی این تشکل کمک کند.
معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری سمنان افزود: یکی از مشکلات اصلی در همه زمینه ها، فرهنگسازی است و از سازمان های مردم نهاد، رسانه ها و فضای مجازی می توان به عنوان فرصت مناسب برای فرهنگ سازی درست استفاده کرد.
در این نشست با حضور علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی، زینب کرکه آبادی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، امیر بینایی مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، فرزاد فتاحی مدیرکل ورزش و جوانان جمعی از مسوولان فرهنگی و اجتماعی و نمایندگان بانوان دستگاه های اجرایی استان سمنان، درباره ساماندهی سالمندان، ایجاد خانه های ورزش روستایی، افزایش حضور زنان در جامعه و فرهنگسازی در این زمنیه بحث و تبادل نظر شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.