به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن غدیر استانداری ، با اشاره به نقش مخرب آسیب های اجتماعی، افزود: جلوگیری، کاهش و رفع آسیب های اجتماعی در مدارس باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: اعتیاد یکی از مخرب ترین نوع آسیب های اجتماعی است و احتمال ترویج این نوع از آسیب اجتماعی در مدارس وجود دارد، به همین منظور باید شناسایی و پیشگیری از این نوع آسیب اجتماعی در اولویت مدارس قرار گیرد.
خباز، یکی از معضلات مدارس استان سمنان را کمبود فضای آموزشی عنوان کرد و گفت: کمبود فضای آموزشی در استان به ویژه در شهر سمنان یکی از معضلات جدی است که باید حل شود.
وی ادامه داد: یکی از راه های رفع این معضل، استفاده از ظرفیت خیرهای مدرسه‌ساز است، خیرهای مدرسه‌ساز استان سمنان در سال 95 حدود 14 میلیارد تومان برای ساخت مدرسه متعهد شده اند.
وی اضافه کرد: سهم دولت برای ساخت مدارس در استان سمنان چهار میلیارد تومان است و خیرهای مدرسه‌ساز بیش از سه برابر اعتبار دولتی در این بخش را متعهد شده اند.
استاندار سمنان تاکید کرد: در استان مدارس بسیار زیادی وجود دارد که این مدارس خیرساز است و نیمه تمام مانده است و تکمیل نشدن آن ها به دلیل تخصیص نیافتن بودجه استانی به این مدارس است که باید اتمام مدارس نیمه تمام خیرساز نیز در اولویت قرار گیرد.
این نشست با حضور محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان و جمعی از مسوولان این حوزه برگزار شد و درباره مسایل دانش آموزان اتباع غیرایرانی استان سمنان و چالش های این اداره کل بحث و تبادل نظر شد.
در استان سمنان 120 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که هفت هزار و 424 نفر آن ها اتباع غیر ایرانی هستند.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.