نورعلی غلامحسین نیا سماکوش روز دوشنبه در حاشیه دیدار با نماینده مردم شهرستان های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با ایرنا افزود : خیران بازوان توانمند اجرایی در توسعه فرهنگ کتاب و کتاخوانی بشمار می آیند.
وی با اشاره به ورود خیران در زمینه های مذهبی، دینی و اجتماعی، تاکید کرد : بخشی از ظرفیت و توانمندی خیران باید با تغییر نگاه به سوی ساخت و ساز کتابخانه های عمومی هدایت شود.
وی با تاکید بر تغییر نگاه شعاری به کتاب و کتابخوانی در جامعه خاطرنشان کرد : باتوجه به دغدغه رهبر معظم انقلابو بسیاری از بزرگان و فرهیختگان کشور در حوزه کتاب و کتابخوانی باید در رویکرد و نگاه به کتاب و کتابخوانیتحول ایجاد شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان ادامه داد : شایسته نیست که سهم این اداره کل از مجموعه درآمدهای استان ناچیز باشد چراکه سیرتوسعه و پایداری جامعه بر اساس فرهنگ است.
سماکوش تاکید کرد : اگر فرهنگ نادیده گرفته شود باید صدمه های جبران ناپذیری را در جامعه تحمل کنیم.
وی تصریح کرد : در روستاها و مناطق دور افتاده و محروم وجود یک کتابخانه عمومی به عنوان یک مرکز فرهنگی فعالیت موثر است و خدمات کتابخانه ای ارائه می دهد.
وی ادامه داد : روستاهای دور افتاده دستجرد، خانخودی و زمان آباددر بخش بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود با پیگیری های انجام شده کتابخانه های عمومی این سه روستا احیا شده است.
در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی و در حدود 330 هزار جلد کتاب وجود دارد.
7358/6026/
خبرنگار: سروش مولانا **انتشار : جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.