محمدمهدی کریمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 95 اجرای سامانه تحت فشار برای یک هزار و 155 هکتار از اراضی کشاورزی میامی مصوب شد که در 645 هکتار از این مقدار اجرا شد.
وی با اشاره به اهمیت سامانه آبیاری تحت فشار و صرفه جوئی درمصرف آب ، اظهارداشت : تاکنون بیش از یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سامانه آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
فرماندار میامی با بیان این که این شهرستان قطب کشاورزی استان سمنان است اما صنعت این منطقه تاکنون به دلیل دوری از پایتخت، رونقی ندارد ،گفت : کشاورزی و تولید پوشاک از مهم ترین قابلیت های شهرستان است که با مدیریت صحیح می توانیم آن را در روستاها رونق بیشتری دهیم.
فرماندار میامی با بیان این که 88 درصد جمعیت این شهرستان روستانشین هستند ، افزود : باید با اصلاح الگوی کشت و راه اندازی سامانه های نوین آبیاری برای رونق کسب و کار در این منطقه قدم های جدی برداشته شود.
کریمی اضافه کرد : میامی در بخش های پرورش انواع پرندگان، گیاهان دارویی، پرورش شتر مرغ، پرورش مرغ بومی، بسته بندی محصولات کشاورزی از ظرفیت های قابل توجهی برخوردار است و بخش خصوصی می تواند در این بخشها سرمایه گذاری کند.
شهرستان میامی بابرخورداری از آب و هوای مساعد و منابع آبی فراوان و خاک حاصلخیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقند و دیگر محصولات در استان سمنان است.
سه هزار هکتار باغات شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد و سالانه نزدیک به 2هزار تن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
80 درصد جمعیت شهرستان بیش از 40 هزار نفری میامی واقع در شرق استان سمنان، در 30 روستای بخش های مرکزی و کالپوش ساکن هستند و به کارهای دامداری و کشاورزی مشغولند.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.