سعید افشار نادری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که این شهرستان بستر مناسب برای ایجاد اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی را دارد، افزود: فعالیت بخش های صنعتی و معدنی در این شهرستان علاوه بر درآمدزایی و رفع بیکاری، از مهاجرت جمعیت شهرستان نیز جلوگیری می کند.
وی با بیان این که بخش قابل توجهی از مردم آرادان در حوزه کشاورزی شاغل هستند ، اظهارداشت : در 21 هزار هکتار از زمین های زمین کشاورزی این شهرستان غلات، پسته، زیتون و پنبه کشت می شود.
وی خاطرنشان کرد : علاوه بر تقویت بخش کشاورزی و دامپروری با حمایت و پشتیبانی دولت باید زمینه سرمایه گذاری دربخش صنعت این شهرستان نیز فراهم شود.
افشارنادری با بیان این که حدود 40 درصد از نیاز طیور و تخم مرغ استان در آرادان تولید می شود، افزود: این شهرستان از نظر پرورش دام ظرفیت های مناسبی دارد و اکنون 120 هزار راس دام سبک و سنگین در منطقه وجود دارد.
فرماندار آرادان با اشاره به تازه تاسیس بودن این شهرستان ، یادآور شد : هم اکنون 21 اداره شهرستانی در این منطقه مستقر شدند اما بیشتر این نهادها با امکانات محدود و در ساختمان های استیجاری فعالیت می کنند.
وی خشکسالی، ناپایداری منابع آبی، مشکل تامین آب آشامیدنی و هدر رفت بالای آب در بخش کشاورزی را از جمله مهمترین دغدغه های شهرستان آرادان ذکر کرد.
آرادان در اواخر سال 1390 به شهرستان تبدیل شد و بیش از بر 15 هزار نفر جمعیت و 25 روستای بالای 20 خانوار دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.