به گزارش ایرنا، محمدرضا سوقندی روز چهارشنبه در کارگروه تبلیغی و ترویجی قرآن کریم در سالن جلسات این اداره کل افزود: دراین دوره از مسابقات بیش از 800 نفر از بانوان حافظ قرآن کریم از 28 استان کشور به رقابت معنوی می پردازند.
وی با بیان این که افراد حاضر در این دوره از مسابقات در بیش از 800 شعبه امتحانی در کشور آزمون های مقدماتی برگزار کردند، گفت: براساس ارزیابی های انجام شده رقابت های بسیار سنگین و پرفضیلتی را در مرداد 96 در سمنان شاهد خواهیم بود.
سوقندی اضافه کرد : 21 نفر از قاریان برجسته و برتر استان با حضور در آزمون های مقدماتی، مجوز حضور در این دوره از رقابت ها را بدست آوردند و این افراد با تمرینات فشرده درصدد کسب رتبه های برتر در این رقابت ها هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان یادآور شد: آیین افتتاحیه و اختتامیه مسابقات بزرگ حفظ و اشاعه قرآن کریم در سالن هلال احمر سمنان برگزار می شود و از هم اکنون دستگاه های اجرایی مربوط برای برگزاری باشکوه این آیین پرفضیلیت درسمنان آمادگی لازم را داشته باشند.
وی اظهارداشت : امکانات زیرساختی ارزشمندی برای برگزاری نطیر این مسابقات در استان وجود دارد و برای میزبانی مطلوب، هماهنگی دستگاه های اجرایی ضروری است.
سوقندی خاطرنشان کرد : این اداره کل آمادگی میزبانی مسابقات بین المللی و کشوری قرآن کریم در سمنان را دارد و برگزاری این آیین ها در ترغیب جوانان و نوجوان به فراگیری علوم قرآنی تاثیرگذار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این نشست همکاری و هماهنگی دستگاه های اجرای برای میزبانی باشکوه مسابقات کشوری حفظ و اشاعه قرآن کریم در سمنان را خواستار شد.
بیش از 60 قاری ممتاز حافظ کل قرآن کریم در استان سمنان فعالیت می کنند.
6103/7339
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید..
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.