محمدرضا خباز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: رفع چالش بیکاری در کشور همواره در اولویت مدیران دستگاه های اجرایی قرار داشته است و باید در سال 96 که به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده است، ایجاد اشتغال پایدار جدی تر دنبال شود.
وی اظهارداشت: کاهش نرخ بیکاری در کشور نباید تنها به صورت شعاری باشد و باید اتخاذ تدابیر ارزشمند و عملیاتی برای رفع این چالش بزرگ در کشور اقدام کرد.
خباز با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور و افزایش رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت هایی هستیم که دولت تدبیر و امید در تحقق آن تلاش مضاعف داشته است، گفت: برقراری ارتباط تنگاتنگ با کشورهای جهان و اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی می تواند چالش بیکاری در کشور را برطرف کند.
استاندار سمنان با بیان اینکه، برجام فرصتی ارزشمند برای برقراری امنیت و افزایش رونق کسب و کار در کشور است، گفت: حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح آمیز هسته ای ایران، حاصل تلاش های شبانه روزی دستگاه دیپلماسی کشور است.
وی اضافه کرد: در سال گذشته، برنامه های ارزشمندی از سوی دولت یازدهم برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید انجام شد و با راه اندازی سامانه بهین، برای سال 96 نیز انتظار می رود بخش قابل توجه ای از مشکلات این واحد برطرف شود.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت، 702 هزار نفر جمعیت، حدود هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت است که سال 95 موفق به صادرات بیش از 323 هزار تن کالا با ارزآوری 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلار شدند که از نظر ارزش دلاری در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید در استان سمنان 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان تفاهم نامه اجرای طرح های مختلف با بخش خصوصی منعقد شده است.
تاکنون 771 واحد صنعتی و کشاورزی استان سمنان چهار هزار و 350 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید دریافت کردند.
7339/6103 خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.