به گزارش ایرنا، مهدی زندیه وکیلی روز دوشنبه در کارگروه استانی مدیریت پسماند سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: ایجاد لندفیل یا سطحی از زمین که زباله ها در آن نگهداری می شود در سمنان ضروری است و باید این مهم هرچه سریع تر راه اندازی شود.
وی تاکید کرد: باید به مردم اطمینان خاطر داده شود که ایجاد لندفیل ها مشکلی برای آن ها به وجود نمی آورد، اقدامات اولیه ایجاد لندفیل در مناطق کویری و نزدیک به روستاهای جنوب سمنان توسط یک سرمایه گذار انجام شده است و باید از این سرمایه گذار حمایت شود.
زندیه وکیلی تاکید کرد: به جای حساسیت برای ایجاد لندفیل ها، باید حساسیت برای بی‌خطرشدن پسماندها به وجود بیاید و مسوولان باید در این راه حامی و مشوق سرمایه‌گذاران باشند.
وی اضافه کرد: پسماندها با بهداشت زندگی و سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد، دولت نیز حامی فعالیت های زیست محیطی است، پس باید توجه ویژه ای بر دفن، بازیافت و بی‌خطرسازی پسماندهای خانگی و صنعتی شود تا زندگی مردم به خطر نیافتد.
معاون هماهنگی عمرانی استانداری سمنان ، بر نظارت جدی بر بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان ها تاکید کرد و گفت: پسماندهای بیمارستانی باید به نحو درست بی‌خطر شود.
به گزارش ایرنا، در استان سمنان سالانه 136 هزار و 847 تن پسماند خانگی، 13 هزار و 600 تن پسماند صنعتی عادی، 14 هزار و 410 تن پسماند صنعتی ویژه و 804 تن پسماند بیمارستانی تولید می شود.
این نشست با حضور عباسعلی دامنگیر مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان و دیگر مسوولان استانی برگزار و مشکلات پسماندهای استان سمنان در بخش های مختلف بررسی شد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.