به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی یکشنبه شب در دیدار با اقشار مختلف مانند بازاریان ،اصناف ، خبرنگاران ، جمعی از خانواده معظم شهدا و نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی در حسینیه امام خمینی (ره) افزود: تفکری بین برخی مذهبی ها ،مداحان ،روحانیون و انقلابی ها وجود دارد که براساس آن نباید حرف سیاسی زد و یا کارسیاسی کرد.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با نگاه سیاسی امام راحل در سال 42 آغاز شد ، ادامه داد:اگر بصیرت ،نشاط و کار سیاسی در نظام اسلامی وجود نداشت این نظام ارزشی هم در همان آغاز تولد خود ازبین می رفت.
امینی گفت: متاسفانه احزاب سیاسی به صورت مستمر فعالیت نکرده و کار آن ها محدود به برخی زمان ها مانند انتخابات است که به همین دلیل اثر بخشی کمتری دارند.
وی گفت: باید فضای باز سیاسی با قوانین و رعایت خط قرمز ها در جامعه حاکم باشد و همه گرو ه ها و سلایق در کنار هم فعالیت کنند.
امام جمعه شاهرود تاکید کرد: دشمنان در سال 88 از برخی شخصیت های سیاسی سوء استفاده کردند و متاسفانه این افراد تا کنون توبه ننموده اند.
وی تصریح کرد : اصولگرایان و اصلاح طلبان باید از منافع ملی و ارزش های دینی دفاع کنند.
امام جمعه شاهرود گفت : چنانچه دشمن از برخی شخصیت های سیاسی سوء استفاده کند ، این امر باید بدون توجه به پایگاه سیاسی آن فرد ، از سوی اصولگرایان و اصلاح طلبان محکوم شود.
امینی با بیان این که ، جناح های سیاسی نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی وآسیب شناسی نمی کنند ، افزود: برخی گرو ه های سیاسی در سنجش گروه های رقیب منصفانه رفتار نکرده و نقاط قوت آن ها را نمی بینند.
وی گفت: یکی از عوامل عدم استقبال خوب مردم ایران از فعالیت های حزبی، این نوع رفتار حزبهاست .
امام جمعه شاهرود یکی از دلیل های انحلال حزب جمهوری اسلامی را زیاده خواهی برخی از اعضای حزب داتست .
وی تاکید کرد : کارهای چند دهه گذشته احزاب باید آسیب شناسی شده و کاستی های آن ها برطرف شود تا مردم از آن ها استقبال کرده و آگاهی و نشاط سیاسی شان بیشتر شود.
وی با بیان این که تنوع نامزدهای انتخابات و دیدگاه های آن ها موجب رونق مشارکت مردم در انتخابات گذشته شد، گفت : اختلاف نظر در خانه و جامعه امری طبیعی است ولی نباید باعث شکست وحدت و انسجام شود.
امام جمعه شاهرود همچنین به توطئه های بین المللی و منطقه ای برعلیه کشورمان اشاره و تصریح کرد:نباید فرصت را از دست داده و وحدت را نشانه برویم .
حجت الاسلام امینی گفت : امروزه کار رسانه ها با وجود ابزارهای نوین و هوشمندو شبکه های مجازی گسترش یافته و هر اتفاقی به سرعت رسانه ای می شود.
امینی افزود: برخی از این شرایط سوء استفاده می کنند و در ارتباط با رسانه های خارجی منافع ملی و نظام را در نظر نمی گیرند.
وی با بیان این که ، نقد یکی ازکارهای رسانه هاست، افزود: با این همه برخی رسانه ها پا را فراتر از قانون گذاشته و آبروی برخی را می برند که شایسته آن ها نیست.
یک فعال رسانه ای شاهرود در این نشست به نمایندگی از خبرنگاران ،آب رسانی با تانکر به 11 روستای دور افتاده را یکی از دغدغه ها خواند و گفت: پیشگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با آب شرب در برخی مناطق و پاسخگویی مناسب برخی مسئولان دستگاه های اجرایی از مطالبات مردم است.
حسن یزدانی افزود: باتوجه به تردد سالانه بیش از 20 میلیون مسافر و زائر از راه های شهرستان شاهرود و احتمال بروز حوادث جاده ای در نقاط صعب العبور و دور افتاده ، لازم است یک پایگاه امداد هوایی هلال احمر در این شهرستان تاسیس شود.
وی گفت: 13 نشریه محلی در شهرستان شاهرود منتشر می شود که این امر نشان بالا رفتن اندازه آگاهی سیاسی مردم است.
یزدانی ادامه داد: خشکسالی 16 ساله منطقه موجب کوچ برخی روستاییان به شهرها شده به طوری که تعداد روستاهای شهرستان شاهرود از حدود 110 روستا و آبادی در سال های گذشته به 84 روستای دارای سکنه کاهش یافته است.
در این نشست عبد الرزاق اخیانی شاعر پیشکسوت شاهرودی شعری مناسبتی خواند.
7358/6167 خبرنگار سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.