علی اصغر محمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : شهرستان میامی ظرفیت منحصر به فردی در زمینه تولید محصولات کشاورزی دارد که می توان با راه اندازی چند واحد فرآوری و محصولات کشاورزی برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان گام برداشت.
وی اظهارداشت : بیش از 40 درصد محصولات کشاورزی استان سمنان در میامی کشت می شود و باید برای افزایش رغبت مردم این شهرستان برای کشت محصولات کشاورزی، قدم های جدی تری از سوی مسوولان برداشته شود.
وی به تولید بیش از 40 درصد گندم استان سمنان در این شهرستان اشاره و اضافه کرد : سطح زیرکشت گندم آبی این شهرستان 6 هزار و 700هکتار و کشت دیم هشت هزار و 700 هکتار است.
استان سمنان بیش از 30 هزار هکتار اراضی گندم دارد.
مدیر جهاد کشاورزی میامی سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان را بیش از چهار هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این مقدار اراضی 2 هزار و 400هکتار به صورت آبی و سه هزار و 825 هکتار به صورت دیم کشت می شود.
وی یادآور شد : همچنین 390 هکتار از زمین های زراعی شهرستان میامی به کشت این محصول اختصاص دارد که پیش بینی می شود در سال زراعی جاری بیش از 186 تن کلزا از مزارع منطقه برداشت شود.
شهرستان میامی با برخورداری از آب و هوای مساعد و منابع آبی فراوان و خاک حاصل خیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقند و دیگر محصولات در استان سمنان است.
سه هزار هکتار باغات شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،به طوری که سالانه بالغ بر 2 هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
در استان سمنان 198 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی وجود دارد.
شهرستان میامی 40 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.