سعید افشار نادری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : تعداد قابل توجهی از واحدهای صنعتی این شهرستان به دلیل نبود طرح های جامع آمایشی و افزایش آلاینده های جوی تعطیل شدند که باید برای رفع این چالش ها قدم های موثری برداشته شود.
وی اظهارداشت : در طرح اسناد تدبیر و توسعه مهم ترین ظرفیت ها و چالش های مدیریت شهرستانی در آن گنجانده شده و براساس این راهبرد می توان برای افزایش رونق کسب و کار و اشتغال با کمترین خسارت به تخریب به عرصه طبیعی، اقدام کرد.
وی با بیان این که تاکنون در بیش از 11 کیلومتر برای جلوگیری از هدر رفت آب در منطقه حبله رود عملیات کانال کشی انجام شده است، گفت : اجرای این طرح مهم آبی می تواند در افزایش تولید محصولات کشاورزی در شهرستان آرادان تاثیر بسزایی داشته باشد.
افشارنادری با اشاره به احداث کانال های آبیاری برای جلوگیری از هدر رفت آب به میزان 2 میلیارد ریال و توسعه آبیاری قطره ای در آرادان در دولت یازدهم، افزود : غلاتی مانند جو، گندم، ذرت در کنار خربزه، انجیر، انار، یونجه و زیتون، محصولات عمده کشاورزی این شهرستان است.
فرماندار آرادان با بیان این که بیش از 42 درصد تخم مرغ استان سمنان در این شهرستان تولید می شود، گفت : تدوین طرح اسناد تدبیر و توسعه می تواند آرادان را به قطب تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ در منطقه تبدیل کند.
افشارنادری با اشاره به ظرفیت های دامی آرادان گفت : در این شهرستان 120 هزار راس دام سبک و سنگین وجود دارد و برای توسعه روزافزون این طرح مهم اقتصادی باید برای تامین آب این منطقه از استان گام های موثری برداشته شود.
شهرستان آرادان با وسعت چهار هزار و 329 کیلومتر مربع و دستکم 16 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد **انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.