به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سالن غدیر استانداری با اشاره به اثرات مخرب آسیب های اجتماعی به ویژه موادمخدر در حوزه خانواده، افزود: برنامه ریزی و آموزش مستمر، حریم خانواده را در مقابل انوع خطرات و تهدیدهای اجتماعی صیانت می کند.
وی اظهارداشت : برگزاری همایش های متعدد با دعوت از سخنرانان و استادان برتر استانی و کشوری و استفاده از ظرفیت طلاب، مبلغان دینی و روحانیون در مناسبت های مختلف از جمله اقدامات موثر در زمینه آموزش خانواده، جوانان و نوجوانان، دانش آموزان و دانشجویان است که باید دستگاه های اجرایی آن را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با بیان این که مبارزه با موادمخدر نیازمند یک عزم همگانی است، خاطرنشان کرد : برای مقابله با این پدیده شوم باید از همه فرصت ها و ظرفیت های جامعه استفاده کرد.
استاندار سمنان با اشاره به اثربخشی طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، گفت: توسعه طرح‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی اثربخشی بیشتری دارد چرا که در افزایش آگاهی جوانان و خانواده‌ها نقش آفرین است.
خباز با اشاره به این که همه افراد جامعه به ویژه افراد در معرض آسیب باید تحت پوشش برنامه‌های پیشگیری قرار گیرند، افزود: فعالیت‌های فرهنگی در حوزه پیشگیری و آگاه سازی جامعه اثر آن ملموس و بلند مدت است که باید این طرح‌ها در افراد که بیشتر در معرض آسیب هستند قرار بگیرد.
وی با تاکید بر توجه به اجرای برنامه‌های آگاه سازی جامعه از اعتیاد و مواد مخدر ادامه داد : کارگاه‌های آموزشی در مصون نگه داشتن افراد در معرض خطر اعتیاد نقش مهمی دارد.
استاندار سمنان با بیان این که مواد مخدر به عنوان یک معضل اجتماعی باید مورد توجه همه آحاد مردم قرار گیرد ،گفت: برنامه‌های آموزشی به منظور آگاه‌سازی خانواده‌ها و نیز آشنا کردن آنان با آثار و پیامدهای خانمان‌سوز مواد افیونی مخدر باید توسعه یابد.
خباز با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید بخشی از اعتبارات خود را برای آموزش و آگاه سازی کارکنان زیر مجموعه خود در ارتباط با آسیب های اجتماعی به ویژه اعتیاد اختصاص دهند، اظهار کرد: آگاه سازی و برنامه های آموزشی و پیشگیرانه علاوه بر اینکه باید در مدارس اجرایی شود برای دانشجویان جدید الورود هم اجرا و کلاس های آموزشی تشکیل شود.
استاندار سمنان یادآور شد: سمن ها و سازمان های مردم نهاد نیز باید در جامعه و حتی در خودشان گسترش یابد تا سطح آموزش ها نیز تقویت و گسترش یابد.
وی گفت: اینکه 70 درصد از معتادان جامعه دارای سن 30 سال و یا کمتر باشند زنگ خطر و هشداری جدی است و باید در راستای پیشگیری گام های جدی تری برداریم.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان با بیان اینکه مواد مخدر هویت و شخصیت افراد را مورد هدف و آسیب قرار می‌دهد، گفت: سمن ها و سازمان های مردم نهاد می‌توانند این هویت و شخصیت از دست رفته افراد را به آنان برگرداند.
استاندار سمنان ارائه آموزش های مهارتی و همچنین آموزش‌های صحیح و علمی را در مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد موثر دانست و گفت: در مقابله با مواد مخدر باید ارائه آموزش‌های فرهنگی و آموزشی از طریق مراکز دانشگاهی، حوزه های علمیه، مدارس و آموزش و پرورش و ... مورد توجه قرار گیرد.
خباز گفت: جامعه هم باید افراد معتاد را پس از درمان و ترک اعتیاد مورد قبول قرار دهد،در غیر این صورت دوباره فرد معتاد از جامعه منزوی و خطر اعتیاد، بار دیگر وی را تهدید می‌کند.
در این نشست که با حضور محمود قنبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، محمدحسین همتی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، مدیران کل دستگاه های اجرایی، فرمانداران، کارشناسان و جمعی از مسوولان حضور داشتند، اولویت های ستاد مبارزه با مواد مخدر در سال 96 با رویکرد اجتماعی و طرح های ملی و اولویت های پژوهشی این ستاد ارایه شد.
استان سمنان به ویژه نقاط بیابانی استان در مسیر شرقی- غربی انتقال موادمخدر کشور قرار دارد و سال 95 بیش از هفت تن انواع موادمخدر از سوی نیروی انتظامی استان سمنان کشف شد.
7470/6026/
خبرنگار: علیرضا عربی **انتشار: جانعلی فتحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.