احمدهمتی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : اندیشه ناب و خالص امام بزرگوار، مردم را از نابخردی ها نجات داد و در پانزده خرداد سال 42 مردم با صلابت مسیری صحیح را برای ریشه کنی و فساد و ظلم برگزیدند.
وی اظهارداشت : حفظ و احیا اندیشه امام خمینی(ره) وظیفه آحاد جامعه است و با این تفکر ایران اسلامی به اقتدار و سربلندی رسیده است.
وی اضافه کرد : قیام مردم در سال 42 نشان دهنده میهن دوستی آحاد جامعه داشت و با اقتدار و صلابت با برنامه های نادرست محمدرضا شاه مخالفت کردند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت : تفکر انقلابی گری آحاد جامعه از اندیشه های امام راحل سرچشمه می گیرد و باید این اندیشه های ناب را برای افزایش رونق و آبادانی در ایران اسلامی بهره گرفت.
وی اضافه کرد : از مهم ترین دغدغه های امام بزرگوار رسیدگی دولتمردان به اقشار مستضف جامعه بود و بعد از جنگ تحمیلی خدمات ارزشمندی برای محرومیت زدایی انجام شد.
همتی اضافه کرد : امام راحل در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی با بهره گیری از علوم اسلامی و فقهی دارای اندیشه بودند و این رویکرد ایشان ایران اسلامی را از بسیاری از نابهنجاری ها نجات داد.
وی گفت: مردم ایران با وحدانیت و اقتدار مسیری را که امام خمینی(ره) در سال 57 ترسیم کردند را ادامه می دهند و با توجه به منویات امام خامنه ای مسیر رشد و بالندگی در کشور ادامه می یابد.
همتی افزود : چهاردهم و پانزدهم خرداد ماه در تقویم کشورمان، نشان از یادآوری رشادت های رهبری و دلاورمردانی است که با ایثار برای پایداری نظام جمهوری اسلامی تلاش کردند.
نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد : رویکرد ضد استعمارگری امام راحل در قلب مردم رسوخ کرده است و آحاد جامعه با اقتدار برای سربلندی ایران اسلامی تلاش می کنند.
قیام پانزده خرداد 1342 در پی بازداشت امام خمینی در انتقاد به لایحهٔ انجمن‌های ایالتی و ولایتی و انقلاب سفید منجر به تظاهرات در تهران و قم علیه دولت اسدالله علم شد.
روح‌الله مصطفوی ملقب به امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در 14 خرداد سال 1368 دار فانی را وداع گفت.
بیش از سه هزار نفر از استان سمنان به مرقد مطهر امام راحل اعزام شدند.
7339/6026/
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.