سید حسن حسینی شاهرود روز شنبه در حاشیه بازدید از کتابخانه عمومی 22بهمن شاهرود در گفت وگو با خبرنگار ایرنا به قدیمی بودن بنای این کتابخانه هم اشاره کرد و افزود: کتابخانه 22بهمن شاهرود سال 1346 ساخته شده و تاکنون هیچ تغییری در بنای آن ایجاد نشده است.
وی گفت: این درحالی است که کتابخانه 22 بهمن بیشترین اعضا وو مراجعان را میان کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود دارد.
حسینی شاهرودی به کتابخانه ای که در خیابان شهید صدوقی شاهرود قرار داشته هم اشاره کرد و گفت: این کتابخانه در سال های گذشته به خاطر فرسودگی زیاد تخریب شد، اما تا کنون بنای تازه ای در محل ساخته نشده است.
نماینده مردم شاهرود و میامی به یکی از مصوبات دولت دهم مبنی بر ساخت کتابخانه مرکزی در شاهرود هم اشاره کرد و گفت: با گذشت هشت سال از آن زمان و به رغم فراهم شدن فضا، هنوز اقدامی برای ساخت کتابخانه مرکزی نشده است.
وی با بیان این که شرق استان سمنان در بیشتر زمینه ها کمتر توسعه یافته است، گفت: تلاش می شود توجه مسوولان استان و کشور به این منطقه محروم جلب شود.
حسینی شاهرودی گفت: مردم شرق استان سمنان از گذشته های دور به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته و دانشمندان و عالمان بسیاری نیز از این خطه برخاسته اند.
وی به برنامه ششم توسعه کشور هم اشاره کرد و گفت: دراین برنامه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توجه شده و براساس آن قرار است در مناطق محروم و روستاها کتابخانه ساخته شود.
حسینی شاهرودی ابراز امیدواری کرد ، روستاهای زمان آباد، گلستان ، احمدآباد و نردین در شهرستان های شاهرود و میامی که جمعیت آنها زیاد است ، مشمول این طرح شده و دارای کتابخانه عمومی شوند.
نماینده مردم شاهرود و میامی از بخش کودک، مرجع، استان شناسی، نشریات ادواری و سالن مطالعه کتابخانه عمومی 22 بهمن بازدید کرد.
این کتابخانه سال 1346 ساخته شده و اکنون 36هزار جلد کتاب و بیش از چهار هزار نفر عضو فعال دارد که حدود یک هزار و 350 نفر از آن ها را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
در شهرستان شاهرود 16 باب کتابخانه عمومی نهادی، یک باب کتابخانه عمومی مستقل و پنج باب کتابخانه عمومی مشارکتی وجود دارد که حدود330 هزار جلد کتاب دارند.
شهرستان شاهرود با 53هزار کیلومتر مربع مساحت و 230 هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.
7358/6167 خبرنگار: سروش مولانا ** انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.