به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست خبری در سالن غدیر استانداری سمنان، افزود: حضور پرشور مردم استان سمنان در انتخابات 29 اردیبهشت امسال در طول تاریخ انقلاب کم سابقه بود و این مشارکت بیش از ٨٠ درصدی رکورد جدیدی برای استان سمنان برجا گذاشت.
وی بیان کرد: در انتخابات سال ٩٢ در استان سمنان حدود ٣٦١ هزار و ٢٠٥ نفر از واجدین شرایط یعنی ٧٨.٢ درصد از شهروندان استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، اما در انتخابات 29 اردیبهشت ٩٦ حدود ٤٠٣ هزار و ٦٠٥ نفر یعنی 80.4 درصد از واجدین شرایط استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند.
استاندار سمنان افزود: در انتخابات سال ٩٢ حدود ٣١٩ هزار و ٤٩٣ نفر یعنی 69.2 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان شرکت کرده بودند و در انتخابات سال ٩٦، حدود ٣٧٨ هزار و ٣٤ نفر یعنی 75.4 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شوراهای این استان شرکت کردند.
وی تاکید کرد: در مجموع انتخابات استان سمنان امن، سالم و بدون حاشیه برگزار شد و برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان نیز از کم‌نقص‌ترین انتخابات بود.
استاندار سمنان گفت: مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 تحت تاثیر تبلیغات خاص قرار نگرفتند و پاسخ منفی به وعده های دروغین ، پرداخت‌های نقدی و یارانه ای دادند و این حرکت نشان از بلوغ فکری مردم است.
وی با بیان اینکه در طول انتخابات دولت تدبیر و امید مورد تخریب و توهین قرار گرفت، اما دکتر حسن روحانی با ارایه سخنان و برنامه های ویژه و کارآمد توانست نظر مردم را جلب کند و با اشاره به اینکه این انتخابات نشان داد که مرجع سیاسی مردم تغییر کرده است، افزود: مردم دیگر به مطالباتی که می خواهند به آن ها القا کنند پاسخ منفی می دهند.
خباز اضافه کرد: یکی دیگر از جلوه های خوب این انتخابات همدلی و وحدت مرزنشینان و پایتخت نشینان بود، به طوری که مردمی که در مرزهای ایران به سختی زندگی می کنند پای صندوق های رای آمدند و به وعده های یارانه ای و نقدی توجه نکردند و به وعده های دوراندیشانه و واقعی رای دادند.
استاندار سمنان، با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در انتخابات شوراهای اسلامی در تمام نقاط کشور و استان سمنان، گفت: مردم در این انتخابات نشان دادند به مساله مدیریت شهری توجه دارند زیرا وحدت مدیریت شهری و کشوری می تواند شرایط بهتری را برای کشور به وجود آورد.
استاندار سمنان تاکید کرد: حضور پرشور و بی نظیر مردم ایران در انتخابات به طور کلی تراز جمهوری اسلامی ایران را بالا برد و دموکراسی بالای نظام را به رخ جهانیان کشاند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را تقویت کرد.
در انتخابات 29 اردیبهشت 96 تعداد 742 شعبه اخذ رای در استان سمنان شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی ٬ 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار، آراء حدود ٤٠٣ هزار و ٦٠٥ نفر یعنی 80.4 درصد از واجدین شرایط استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری را جمع آوری کرد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.