علی اصغر محمدی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:خشکسالی و کاهش بارندگی در سطح بخش مرکزی و منطقه فرومد از دیگر عوامل کاهش تولید محصولات کشاورزی در میامی است.
وی ادامه داد: در سال جدید ، برای بخش مرکزی و فرومد تاکنون هیچ بارندگی گزارش نشده است و در بخش کالپوش هم میزان بارندگی درمقایسه با پارسال بسیار پایین بوده و حدود 250میلی مترکاهش داشته است.
وی گفت:کاهش قابل توجه بارندگی و سرمازدگی در بخش کالپوش موجب غیرقابل برداشت شدن حدود 2هزارو400هکتار گندم و یک هزارو820 هکتار جو دیم شده است.
محمدی با اشاره به شروع برداشت جو و گندم از اواخر خردادماه سال جاری تصریح کرد:سطح زیر کشت گندم در سطح شهرستان میامی 15هزارو150 هکتار است که از این سطح 6هزارو200 هکتار گندم آبی و هشت هزارو950هکتار گندم به صورت دیم کشت شده است که پیش بینی می شود بیش از26هزارتن گندم برداشت شود.
مدیرجهاد کشاورزی میامی سطح زیر کشت جو در شهرستان میامی را بیش از چهار هزارهکتار دانست و افزود: از این مقدار 2هزارو400هکتار به صورت آبی و سه هزارو825هکتار هم به صورت دیم کشت شده و پیش بینی می شود بیش از پنج هزارو800 تن جو برداشت شود.
محمدی به کاشت کلزا در شهرستان میامی هم اشاره کرد و افزود:حدود 390هکتار زیرکشت این محصول است که پیش بینی می شود 186 تن برداشت شود.
مدیرجهاد کشاورزی میامی از آمادگی مراکز خرید تضمینی گندم و جو هم خبر داد و خاطرنشان کرد: شرکت های تعاونی روستایی میامی، ری آباد، فرومد، حسین آباد کالپوش و نردین کار خرید را انجام خواهند داد.
به گفته وی ، برای دانه های روغنی هنوز هیچ مرکز خریدی مشخص نشده است.
شهرستان میامی بابرخورداری ازآب وهوای مساعدو منابع آبی فراوان و خاک حاصل خیز یکی از قطب های تولید محصولات راهبردی مانند گندم، جو، چغندرقندو دیگر محصولات در استان سمنان می باشد.
سه هزار هکتار باغات شهرستان میامی بیشتر به کشت انواع میو ه های سردسیری مانند زردآلو اختصاص دارد ،بطوریکه سالانه بالغ بر 2هزارتن زردآلو از این باغ ها برداشت می شود.
با توجه به حجم بالای تولید محصولات باغی در شهرستان میامی ، احداث تاسیسات بسته بندی برای افزایش درآمد باغداران و اشتغال بیشتر جوانان ضروریست.
7357/6167 خبرنگار: علی آقایی ** انتشار دهنده: محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.