بنابه گزارش چهارشنبه روابط عمومی سپاه شاهرود به ایرنا، سردار محمدتقی شاهچراغی در دیدار با جمعی از اهالی محله شهید بهشتی در مسجد مسلم ابن عقیل که در قالب طرح محله اسلامی انجام شد، افزود: اهالی این محله به برخی از امکانات رفاهی دسترسی ندارند که توافق شد هزینه برخی از آن ها با کمک سایر دستگاه های اجرایی تامین شود.
وی بابیان این که ، برای رشد فرهنگی و اشتغال نوجوانان و جوانان هم باید برنامه ریزی شود، افزود: در باره غربالگری بیماری ها و انجام خدمات عمرانی می توان از گروه های جهادی دانشجویی استفاده کرد.
فرمانده سپاه استان سمنان با بیان این که ، محله های اسلامی می تواند هدف گروه های جهادی دانشجویی باشد ، افزود: باید برای محله های محروم و حاشیه شهر کارهای جهادی انجام شود ، که لازمه آن برنامه ریزی چند ساله است تا اثرگذار باشند.
وی ادامه داد: اهالی محله ها هم باید کمک کنند تا مشکلات خود را با استفاده از ظرفیت های مختلف و کمک مسوولان برطرف شود.
شاهچراغی گفت : روند ساخت مدرسه 12 کلاسه دخترانه این شهرک با قول مساعد مدیرکل نوسازی مدارس استان سمنان به سرانجام می رسد.
مصطفی خانی مسئول اجرایی محلات اسلامی سپاه شاهرود نیز در این نشست با اشاره به درخواست های مردم این محله گفت: ایجاد صندوق جوادالائمه (ع) و بازسازی مدرسه دخترانه این محله نیاز به پشتیبانی دارد.
سرهنگ پاسدار حسین یارمحمدی جانشین سپاه شاهرود هم در این نشست گفت : در امر محرومیت زدایی 90 خانواده نیازمند در محله شهید بهشتی شناسایی شدند که نزدیک به 30 میلیون تومان کمک نقدی و غیر نقدی برای آن ها تهیه شد.
وی با بیان این که ، کار طرح 'محله اسلامی ' سال 95 با یادواره شهدای مدافع حرم آغاز شد، افزود: محله شهرک شهید بهشتی شاهرود که اهالی آن متدین،پرتلاش و همگام با نظام و انقلاب هستند ، به خاطر محرومیت زیادی که دارند، در این طرح قرار گرفت.
یارمحمدی اضافه کرد: در زمینه مشاوره و ترک اعتیاد در این محله کارهای خوبی انجام شده است .
سردار شاهچراغی در این سفر ، با خانواده شهیدان رضا و ابوالقاسم قلی پور هم دیدار کرد و با آنان گفت و گو نمود.
شهرستان شاهرود با 53هزار کیلومتر مربع وسعت، 230 هزار نفر جمعیت دارد.
مردم این شهرستان در پیروزی نهضت اسلامی ، دفاع مقدس و دفاع از حرم یک هزارو 100 شهید تقدیم نظام اسلامی کرده اند.
6167 انتشار دهنده : محسن شاکری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.