اسماعیل صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود :با توجه به این که قیمت زمین تاثیر چندانی برای ساخت و ساز ندارد، بیشترین علت رکود ساختمان سازی به ویژه در بخش خصوصی، تسهیلات بانکی است.
وی اظهارداشت : مسکن مادر صنعت و تولید و چرخش است ، کاهش نرخ سود بانکی و افزایش تسهیلات ارزان قیمت موجب چرخش پول و در نتیجه خروج از رکود در این بخش می شود.
وی با اشاره به این که در دولت یازدهم بیش از 15 هزار واحد مسکونی مهر نیمه کار دولت نهم و دهم در استان سمنان تکمیل و به بهره برداری رسید، خاطرنشان کرد : تا پایان دولت دوازدهم تمام طرح های مسکن مهر به پایان خواهد رسید.
وی به مسکن اجتماعی و ابلاغ آن به استان ها در آینده نزدیک اشاره و اضافه کرد: مسکن اجتماعی بیشتر برای دهک های پایین جامعه در نظر گرفته شده که زمین آن از طریق اداره کل مسکن و شهرسازی استان و تکمیل طرح آن با شهرداری ها و بنیاد مسکن است.
صادقی تصریح کرد : در دولت یازدهم قدرت خرید مردم به ویژه در مسکن مهر از طریق تسهیلات بانکی از 250 میلیون ریال به 400 میلیون ریال افزایش یافته و اگر رکودی بوده بیشتر در بخش خصوصی نمایان شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی استان سمنان با بیان این که وام 400 میلیون ریالی برای خرید مسکن مهر در نظر گرفته شد، گفت : پرداخت وام ها در کلان شهرها با کارمزد 9 درصد و در مراکز استان ها هفت درصد و در سایر شهرستان ها چهار درصد بوده است.
در 10 سال گذشته بیش از 35 هزار واحد مسکونی در استان سمنان سمنان ساخته شد.
7344/6026
خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.