غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در سال 95 دولت تدبیر و امید با حمایت های همه جانبه مجلس شورای اسلامی بیش از 700 هزار شغل پایدار در کشور ایجاد کرد که این امر در افزایش رفاه اجتماعی در ایران تاثیر شایانی داشته است
وی با تاکید بر ادامه اجرای برنامه های راهبردی برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی در سال 96 ، اظهارداشت : سال گذشته بیش از هشت هزار شغل پایدار از طریق ارایه تسهیلات رونق تولید در استان سمنان ایجاد شد و دولت دوازدهم باید علاوه بر ادامه ارایه تسهیلات رونق تولید، به بازار فروش توجه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد : باید منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال به معنی واقعی در کشور اجرایی شود و با این رویکرد می توان برای کاهش نرخ بیکاری و رونق کسب وکار در کشور گام برداشت.
کاتب تصریح کرد : اشتغال پایدار با آموزش نیروی انسانی خلاق و کارآمد در کشور ایجاد می شود و باید آحاد جامعه و مسوولان به مهارت آموزی توجه ویژه ای داشته باشند.
وی ادامه داد : سالانه بیش از یک میلیون نفر دانش آموخته دانشگاهی به بیکاران جامعه اضافه می شود و باید دولت با رویکردی منسجم برای رفع این چالش در کشور گام بردارد.
وی تصریح کرد : دکتر روحانی در مناظره های انتخاباتی تاکید فراوانی بر رفع مشکلات بیکاری جامعه داشته است و همه مسوولان نظام جمهوری اسلامی برای رفع این چالش حرکت کنند.
استان سمنان هزار و 700 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان سمنان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.