سیدعباس دانایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : یکی از مطالبات اصلی و به حق مردم سمنان، رفع مشکل کم آبی است که باید نسبت به رفع این نیاز اساسی در کمترین زمان ممکن اقدام شود.
وی اظهار داشت : هم اکنون بخش قابل توجهی از برنامه های اجرای انتقال آب خزر به استان سمنان انجام شده است و نظر کارشناسی برای اجرای این طرح باید هرچه زودتر به پایان برسد.
وی خاطرنشان کرد : فقط در 25 درصد از مخازن ذخایر آب شهرستان سمنان ، آب آشامیدنی ذخیره شده است که باید با گام های جدی برای این چالش گام برداشت.
فرماندار شهرستان سمنان تصریح کرد : اگر آب های شیرین چاه ها و چشمه های روزیه نباشد این شهر را باید خالی از سکنه تصور کرد.
وی با تاکید بر برنامه ریزی مدون برای رفع این مشکلات این منطقه ، گفت : راه نجات استان سمنان از چالش کم آبی انتقال آب دریای خزر است و باید با تلاش مسوولان نگاه ویژه ای برای تحقق این امر اتخاذ شود.
دانایی بیان داشت : رفع چالش کم آبی در افزایش اشتغال پایدار در کشور تاثیر شایانی دارد و اگر اقدامی موثر برای رفع این معضل انجام نشود تا چند سال آینده شاهد مهاجرت نیروی انسانی از شهر سمنان به استان های همجوار خواهیم بود.
وی با بیان این که آحاد جامعه در برابر مشکل کم آبی مسوول هستند بر ضرورت استفاده بهینه آب در همه بخش ها تاکید کرد.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
7339/6026
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشار دهنده : جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.