به گزارش ایرنا، تصاویر تلویزیونی از سراسر کشور نشاندهنده حضور سرزنده و پرشور مردم ایران در جای جای ایران اسلامی در انتخابات حکایت دارد و این حضور حداکثری نشان از درک بالا و شعور سیاسی و فرهنگ بالای مردم دارد.
مردم سمنان همچنان بر قله حماسه ای دیگر، پرشور و ثابت‌قدم پای انقلاب ایستاده اند و برای تعیین سرنوشت خود پای صندوق های رای در 29 اردیبهشت حاضر شده اند و این موج شوق و ایستادگی پای آرمان های انقلاب همچنان خروشان ادامه دارد.
باز هم در نوبت دیگری از انتخابات در جمهوری اسلامی و باز هم حضوری که مردم و رسانه های جهان را انگشت به دهان گذاشت، این بار این حماسه در روز 29 اردیبهشت 96 رقم خورد.
اردیبهشتی که مردم استان سمنان همپای مردم ایران زمین، آن را بهشتی‌ دیگر بر روی زمین ساختند و آن را به عنوان روزی ماندگار بدرقه خواهند کرد و حضوری گسترده در انتخابات را به نمادی از همبستگی و جشنی ملی بدل کردند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا، بار دیگر قابی برای تصویر همبستگی ملت ایران شده است، تا نام 29 اردیبهشت در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به برگ زرینی ماندگار تبدیل شود.
امام خمینی(ره) به عنوان بنیانگذار انقلاب اسلامی، نام این نظام مقدس را جمهوری اسلامی نه یک کلام بیش و نه یک کلام کم نام نهاد و مردم ایران نیز با مشارکت بالا و مثال زدنی در جهان در انتخابات به عنوان آشکارترین نماد دموکراسی و جمهوری، حضور و پایداری خود را در پای درخت پربار انقلاب به رخ جهانیان کشیدند و افتخاری دیگر به نام خود رقم زدند.
مردم استان سمنان با تقدیم سه هزار شهید و بیش از هفت هزار ایثارگر، در شاخص تقدیم شهید به نسبت جمعیت، دومین استان کشور است و در شاخص اعزام رزمنده به نسبت جمعیت، رتبه اول را در بین استانهای کشور دارد و اکنون نیز در صحنه سیاسی اجتماعی همچنان در شاخص حضور مانند دوره های گذشته، آمدند تا از ساعت های ابتدایی تا انتهایی ترین لحظه، شاخص بالای دیگری را به نام خود رقم بزنند.
عید اتفاق و همدلی به نام انتخابات 29 اردیبهشت برای مردم استان سمنان هم روز اعلام عشق و علاقه به میهن و نظام اسلامی و هم روز مهمی برای تعیین سرنوشت چهارساله در ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا شد.
از ساعات اولیه آغاز رای گیری، شهروندان استان سمنان از هر نقطه، برای دادن رای به مساجد، مدارس، شعبه های تعیین شده در نقاطی مانند بانک و دفاتر و مراکز مختلف حاضر شدند و خروشان آماده شدند تا بار دیگر حضور خود را به رخ دشمنان بکشند و حضورشان را همچنان در صفوف شعبه های اخذ رای، از زن و مرد و در کنار هم به دنبال انداختن رای خود هستند.
با توجه به مشاهده عینی میزان حضور مردم در پای صندوق‌های رای بیش از دوره های گذشته تخمین زده می‌شود و اگر به همین دلیل، برای اخذ آرای مردم زمان بیشتری از سوی وزارت کشور اختصاص یافت، حضور پرشور مردم سمنان در انتخابات، برگ زرین دیگری بر تاریخ این مرز و بوم افزود.
جمعی از شهروندان سمنانی درباره حضور خود در انتخابات امروز گفتند: حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی کرده و اقتدار نظام اسلامی را در دنیا بیشتر می کند.
این افراد می گویند: حضور قاطعانه مردم در پای صندوق های رای همبستگی و ارتباط کامل با شرایط و موقعیت خارجی نظام دارد، چرا که نظام سلطه در حال حاضر به شدت جریان انتخابات ایران را رصد می کند.
آنان با بیان اینکه بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخابات مظهر مردم سالاری دینی و نماد اراده ملی مردم در تعیین سرنوشت آینده کشور است، اظهار کردند: ملت ایران با حمایت های همه جانبه خود همواره به جهانیان ثابت کرده اند دشمنانی که به دنبال تضعیف آرمان ها و اهداف نظام هستند به هیچ یک از اهداف خود نمی رسند، زیرا این ملت همواره برای حفظ نظام ایستاده است.
یک فرهنگی سرخه ای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رأی را موجب یأس و ناامیدی دشمنان اعلام کرد و گفت: هر برگ رأی مردم در انتخابات ضربه سنگینی به دشمنان و باعث صلابت و اقتدار کشور می‌شود.
محمد بافتی با بیان اینکه در جای جای ایران اسلامی و به ویژه استان سمنان خبرها از حضور پرشور مردم در انتخابات به گوش می رسد، اضافه کرد: امیدوارم این روند سبب رقم خوردن روزی فراموش نشدنی شود و 29 اردیبهشت به عنوان یک روز تاریخی و بزرگ در اذهان ماندگار شود.
یکی دیگر از شهروندان نیز مشارکت مردم استان سمنان در انتخابات را کم نظیر توصیف کرد و گفت: مردم با بصیرت و آگاهی و پیروی از فرمایش مقام معظم رهبری، در این روز در انتخابات شرکت و دشمنان را نا امید کردند.
رجبی حضور مردم در انتخابات را بسیار عالی توصیف کرد و افزود: مشارکت بالا در انتخابات سبب می‌شود دولت برآمده از رای مردم، پشتوانه محکمی برای پیگیری اهداف کشور داشته باشد و در عرصه بین المللی نیز قطعا اثرات مثبتی خواهد داشت.
هم اکنون صفوف به هم پیوسته و جمعیت فشرده در بسیاری از شعب اخذ رای شهر سمنان مشاهده می شود و اعضای شعب در حال اخذ آرای از آخرین حاضران در شعبه های اخذ رای هستند.
حضور زنان و مردان، پیر و جوان، خرد و کلان در صف های به هم پیوسته رای گیری در استان سمنان شور و شعفی وصف ناشدنی به انتخابات این دوره بخشید، گزارش های دریافتی از شهرستان های استان سمنان نیز حاکی از حضور پرشور قشرهای مختلف مردم در انتخابات و تشکیل صف های طولانی در شعب بوده است.
در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار وجود دارد، بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر است که 508 هزار و 115 نفر شرایط رای دادن دارند.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد و از 20 شهر استان سمنان، شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو دارد، تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش یافت.
میانگین مشارکت مردم استان سمنان در تمام انتخابات بعد از انقلاب اسلامی 73.7 درصد، در سال 92 و در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 78.2 درصد و در چهار دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 67.3 درصد بوده است.
7470/6103 گزارش : علیرضا عربی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.