محمد رضا خباز روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عوامل اجرایی، نظارتی و بازرسان در مراحل مختلف انتخابات 29 اردیبهشت 96، در کمال بی‌طرفی، بر مبنای وظیفه قانونی، عقلی، شرعی، و الهی شان، از هر یک از آراء مردم صیانت می کنند.
وی تصریح کرد: مردم استان سمنان با آسودگی خاطر و با اطمینان از این که از رای آنان صیانت می شود و هریک از آراء آنان تاثیرگذار و برای کشور سرنوشت‌ساز است، با حضور پرشور خود در روز جمعه 29 اردیبهشت 96 دشمنان را ناامید می کنند.
استاندار سمنان با اشاره به این که چند ماه است که استکبار جهانی و دشمنان اسلام با تبلیغات مسموم، برای شرکت نکردن مردم در پای صندوق های رای، بی‌وقفه در حال تلاش هستند، خاطرنشان کرد: در داخل کشور نیز عده ای ناآگاه به جای تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات، در صدد کاهش شرکت‌کنندگان هستند.
خباز بیان داشت: هر چه قدر تعداد آراء و مشارکت کنندگان در انتخابات افزایش یابد، نظام بیشتر تقویت خواهد شد و هر رای مانند یک سرباز است که می تواند بر قوا و قدرت نظام بیفزاید.
وی ضمن یاد آوری این که در گذشته دشمنان رای مردم را تشریفاتی می دانستند و در این زمینه تبلیغات می‌کردند، یادآور شد: زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند رای مردم حق الناس است، این مساله موجب اطمینان خاطر و دلگرمی مردم شد.
استاندار سمنان تصریح کرد: با روند روز افزون رشد فناوری، شاهد گسترش این فناوری در بخش های اجرایی کشور هستیم و در انتخابات امسال نیز در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان انتخابات شوراهای اسلامی به صورت تمام الکترونیک برگزای می شود که نیاز است شهروندان در این زمینه آشنایی و آمادگی لازم داشته باشند.
از جمعیت 702 هزار و 360 نفری استان سمنان 508 هزار و 115 نفر واجد شرایط رای دادن هستند، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی و 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است.
در انتخابات شوراهای اسلامی در سمنان، شاهرود و دامغان 980 صندوق اخذ رای الکترونیکی و 315 دستگاه احراز هویت با امنیت بالا استفاده می شود.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.