علی اکبر مرتضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در هر شعبه اخذ رای در سه شهر سمنان، شاهرود و دامغان با توجه به ظرفیت، از یک تا سه دستگاه صندوق الکترونیکی اخذ رای استفاده می‌شود و نیروهای حوزه فناوری برای رفع مشکل در صورت نیاز برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات پیش‌بینی شده است.
وی تصریح کرد: به دلیل برقرای امنیت و جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، هیچ کدام از این 2 دستگاه به اینترنت متصل نیست و اتصال به هیچ شبکه اطلاعاتی ندارد و تنها اتصال داخلی دارد.
وی با توضیح این که صندوق های اخذ رای الکترنیکی در پایان رای گیری اطلاعات را در خود ذخیره کرده و در پایان رای گیری تعداد آرای مردم را به نامزدهای مورد نظر مشخص می کند، یادآور شد: دستگاه های احراز هویت اطلاعات کامل هویتی شهروندان را از اداره کل ثبت احوال در خود ذخیره دارد و مراحل تایید هویت و سن قانونی برای رای دادن را به صورت خودکار بررسی می کند.
مرتضایی با اشاره به این که استان سمنان از شرق به خراسان رضوی، از غرب به تهران، از شمال به مازندران راه دارد و در شاهراه اصلی کشور قرار دارد، تصریح کرد: ارتباط قوی خطوط مخابراتی، فیبر نوری و پوشش اینترنتی بالا از مزیت های استان سمنان است.
رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات استانداری سمنان گفت: از اسفند 95 تا کنون جلسات متعددی برای عوامل اجرایی به ویژه واحدهای فناوری مستقر در شعب اخذ رای، آموزش و رزمایش‌ها، همزمان با زمان بندی وزارت کشور برگزار شده است و آشنایی و آموزش نحوه کار با دستگاه های الکترونیکی اخذ از طریق رسانه ملی و در کنار جلسات دستگاه های اجرایی و مناسبتی به شهروندان آموزش داده شده است.
استان سمنان هشت شهرستان، 20 شهر و 308 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی دارد، در استان 38 هیات اجرایی در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر وروستا تشکیل شده است ، از 20 شهر استان سمنان، شورای اسلامی شهر در سه شهر بالای 50 هزار نفر دارای هفت عضو و در 17 شهر دارای پنج عضو است.
تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم هزار و هفت نفر بود و در دوره پنجم تعداد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سمنان به هزار و 64 نفر افزایش می یابد که 5.5 درصد افزایش خواهد داشت، تعداد نهایی شعبه های اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت 96 در استان سمنان 742 شعبه شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی است، 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار است که نسبت به دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 6 درصد شعبه های اخذ رای افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری عمومی سال 95، جمعیت استان سمنان 702 هزار و 360 نفر در 215 هزار و 571 خانوار است.
6103/7344 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.